خبرگزاری کار ایران

پلمب ۳ هزار واحد متخلف بندرعباس در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۸۰

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در سال گذشته 1399 بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۷۶۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، مواد غذایی و اماکن عمومی، منابع و مخازن آب شرب توسط بازرسان محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بعمل آمد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد رضا زارعی عنوان کرد: برابر دستورالعمل کشوری با حضور فعال بازرسین محیط و کار در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل در شهرستان بندرعباس با اولویت کنترل و پیشگیری کرونا ویروس، نظارت بر مراکز و اماکن حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و همچنین به منظور کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و اهمیت تجمعات در انتقال ویروس کرونا و بیماریهای منتقل از آب و غذا، افزود: در این راستا تعداد ۱۶ هزار و ۸۰۱ اخطاریه بهداشتی صادر شد.

زارعی اظهار کرد: در سال ۹۹ از  حدود ۱۰۰ هزار مورد بازرسی  از سطح اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بندرعباس منجر به پلمب ۳ هزار و ۳۳۹ واحد متخلف با هماهنگی قضایی شد.

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به رعایت مسائل بهداشتی هشدار داد و گفت: با ترویج شیوع ویروس کوید ۱۹ بازرسی ها و نظارت ها بر بازار و اماکن عمومی مرتبط با سلامت مردم ادامه دارد.

زارعی با توجه به مشاهده بیماری کرونا ویروس انگلیسی در سطح شهرستان عنوان کرد: همکاری و همراهی همگانی و توجه به توصیه و مراقبت های پزشکی و بهداشتی، مانند استفاده از ماسک، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت، حضور بی مورد در معابر و اجتماعات، جهت کنترل این بیماری لازم و ضروری دانست.

وی یادآور شد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مسائل مرتبط با بهداشت محیط در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی شکایات خود را از طریق شماره ۱۹۰ سامانه کشوری و همچنین شماره ۰۷۶۳۱۱۸ مختص شهروندان هرمزگانی به منظور پیگیری توسط بازرسان اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز