خبرگزاری کار ایران

۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۰؛

بزرگترین رویداد علمی ایران در حوزه بیوتکنولوژی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۲۶

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی، ۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، بهزاد قره یاضی، دبیر علمی چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی، اظهار کرد: همایش بیوتکنولوژی که هر دو سال به همت انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می شود گستره ای وسیع از شاخه های این علم مهم و آینده ساز را پوشش می دهد. به طور معمول در هر دوره این همایش شاهد حضور گسترده مهمانان داخلی و خارجی و افراد شاخص زیست فناوری هستیم که امسال نیز با مشارکت و همدلی انجمن های علمی بیوتکنولوژی، ایمنی زیستی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، انستیتو پاستور ، دانشگاه خاتم، گیلان، شهید باهنر کرمان و به خصوص دانشگاه یزد، انتظار می رود حتی در صورت برگزاری نیمه‌حضوری و مجازی مطابق پروتکل های بهداشتی، بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از دانشمندان سراسر جهان در این همایش شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: محور و کارگروه های این همایش به گونه ای تنظیم شده است که شاید برای اولین بار در مباحث نظری بیوتکنولوژی مانند حقوق زیست فناوری، سیاست گذاری و تجاری سازی و حتی فقه زیست فناوری نیز میزبان اندیشمندان و افراد صاحب نظر باشیم و بتوانیم گامی در راستای تحقیقات و مقالات چند رشته ای برداریم. بر این اساس، از تمامی اندیشمندان، دانشگاه ها و مراکز علوم انسانی و اجتماعی نیز جهت مشارکت در همایش بیوتکنولوژی و کمک به غنای علمی آن دعوت می کنم.

قره یاضی تصریح کرد: مطابق مذاکراتی که کمیته علمی با مجموعه از فصلنامه های علمی پژوهشی مانند فصلنامه ایمنی زیستی، فصلنامه ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک، فصلنامه سیاست گذاری عمومی، مجله اخلاق زیستی، نشریه انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE)، داشته است، مقالات پذیرفته شده در همایش دوازدهم بیوتکنولوژی، در صورت رضایت نویسنده برای انتشار در این مجلات فرستاده خواهد شد. چنین اقدامی، قطعا در ترویج علم و تشویق به همکاری های علمی موثر خواهد بود. تمامی مجلات مورد تایید وزارت علوم بوده و مزید اطلاع است که نشریه وزین انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE) پایگاه علمیScopus نمایه شده است و شماره های آینده نشریه در این پایگاه نمایه خواهند شد.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در پایان با دعوت از  تمامی مراکز علمی و دانشگاهی برای مشارکت در این همایش اظهار داشت:  مراکز علمی علاقمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با همایش می توانند به سایت همایش http://biotechcongress.ir مراجعه و یا با شماره 09024813048 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز