خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

مخالف منطقه آزاد بوشهر هستم/ سهم صادرات از مناطق آزاد کمتر از ٢ درصد است/ مناطق آزاد محل واردات بی رویه و قاچاق شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۹۹

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت : منطقه آزاد بوشهر باعث گسترش زمین‌خواری، دلالی، گرانی زمین و مسکن، رانت‌خواری و فساد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از بوشهر، ابراهیم رضایی صبح امروز در یازدهمین گزارش ماهانه خود در مورد سئوالی با موضوع تصویب منطقه آزاد بوشهر اظهار داشت: به طور کلی با منطقه آزاد بوشهر مخالفیم چراکه خلاف مصالح جامعه و مصالح اکثریت قریب به اتفاق مردم استان و کشور است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد اسپانسر تصویب منطقه آزاد بوشهر هستند، گفت: در سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان بوشهر در مورد معایب مناطق آزاد توضیح دادیم ولی بدون توجه به نظر مردم و با فشار یا هزینه برخی افراد شاهد تصویب آن هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد به محلی برای قاچاق و رانت و فساد تبدیل شده‌اند، افزود: این مناطق هیچ توفیقی در توسعه تولید نداشته‌اند و محلی برای واردات بی‌رویه و قاچاق شده است.

رضایی عدم شفافیت را از دیگر ضعف‌های مناطق آزاد دانست و تاکید کرد: طبق برخی آمارها سهم این مناطق در صادرات غیرنفتی کمتر از دو درصد است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فقط افراد محدود و مطرود و ثروتمندی از مزایای این منطقه بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: این منطقه فقط به نفع یک جمعیت کمتر از یک درصد است که پر اشتها هستند و منافع خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز