خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

۴۲۰ مورد رفع تجاوز به حریم راه در استان گیلان/جمع آوری 735 مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از حاشیه راه ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۳۹

​معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: طی سال گذشته ۴۲۰ مورد رفع تجاوز به حریم راه در استان گیلان صورت گرفت و 735 مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از حاشیه راه ها جمع آوری شد.

به گزارش ایلنا از رشت ، حجت الله عطائی گفت: در پی لزوم کنترل و ایمن سازی حاشیه و حریم راه‌ها ، طی سال گذشته ۴۲۰ مورد رفع تجاوز به حریم راه ، شامل مستحدثات، دکه آلاچیق و تابلوهای بزرگ در این استان، صورت گرفت و 735 مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از حاشیه راه ها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه مطابق ماده 6 قانون ایمنی راه ها، اقدام به هرگونه عملیاتی که موجب خرابی جاده می شود و همچنین هرگونه مستحدثات در حریم قانونی راه ها بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ممنوع است گفت: گشت های راهداری به طور مرتب در تمامی محورهای استان حضور فعال دارند و با تمام توان با هرگونه تجاوز به حریم راه مطابق قانون برخورد و مستحدثاتی که موجب بروز نقص ایمنی راه می شود را با حکم دادستانی جمع آوری خواهیم کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: حفظ و صیانت از حریم راه‌ها نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه نهادهای قضایی و انتظامی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که این مورد با هماهنگی های به عمل آمده در این استان تحقق پیدا کرده و امید است که با این تعامل ها بتوانیم همچون گذشته نیز در راستای حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها گام‌های موثر برداریم‌.

عطائی با بیان اینکه صدور مجوز نصب تابلوی تبلیغاتی در حاشیه راه ها تنها با مجور این اداره کل امکان‌پذیر است، گفت: هرگونه تابلو که بدون مجوز نصب شده باشد از سوی این اداره کل جمع‌آوری می شود.

وی گفت: نصب تابلو در حاشیه راه‌ها مستلزم دارا بودن ضوابط استانداردی مانند ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب فاصله از تقاطع های اصلی، فاصله از علایم راهنمایی و رانندگی است و نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی در حریم راه های قانونی فقط با مجوز صادره از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز و امکان پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز