خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنایع دستی البرز:

در صورت موافقت معاونت صنایع‌دستی کشور، کرج شهر ملی صنایع‌دستی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۷۶

مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: پس از جمع‌بندی و ارائه در‌خواست کتبی در خصوص تبدیل شهر کرج به شهر ملی صنایع‌دستی در صورت موافقت معاونت صنایع‌دستی کشور این امر اجرایی خواهد شد.

به‌ گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمد‌ی امروز ضمن اعلام اینکه در صورت موافقت معاونت صنایع‌دستی کشور، کرج شهر ملی صنایع‌دستی می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه البرز پایتخت اقوام بوده و همچنین گستردگی و تنوع صنایع‌دستی موجود در آن، اقداماتی به منظور تبدیل کرج به شهر ملی صنایع‌دستی در حال انجام است.

او در ادامه اظهار کرد: کثرت هنر‌مند‌ان و پراکندگی کارگاه‌ها‌ی تولید‌ی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در نقاط مختلف البرز لزوم رسیدگی و حمایت در زمینه تهیه مواد اولیه، بر‌پایی نمایشگاه‌ و فروش و بازار‌یابی محصولات تولید‌ی را افزایش داده که این امر موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

محمد‌ی افزود: همچنین احیا‌ و باز ‌زنده‌سازی رشته‌ها و هنر‌های فراموش شده در حوزه صنایع‌دستی با اجرا‌ی برنامه‌های مدون از دیگر  طرح‌هایی است که در سال پیش‌رو در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنو‌ان کرد: به منظور جلو‌‌گیر‌‌ی از شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی به صورت غیر حضوری در رشته‌های مختلف توسط مربیان حرفه‌ای و با تجربه بر‌گزار و در پایان نیز مدرک معتبر به هنرجویان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز