خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

تحقق ۷۵ درصدی بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز/ صدور سالانه ۳ میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۱۴۶

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۷۵ درصد از کل بودجه ۵۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب شهرداری، محقق شده که با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع کروناویروس، درصد قابل توجهی بوده است.

به گزارش ایلنا، محمدهادی هاشم پور در ارائه گزارش عملکرد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری به شورای شیراز، گفت: سال گذشته مناطق ۱۱ گانه شهرداری ۷۶ درصد، سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ۷۹ درصد و معاونت‌ها و شهرداری مرکزی ۷۳ درصد بودجه مصوب را محقق کردند.

هاشم پور با بیان اینکه از کل بودجه مصوب ۵۵۰۰ میلیارد تومانی، شهرداری شیراز، ۴ هزار میلیارد تومان محقق شده است، یادآور شد که ارقام بودجه باید تا نیمه اردیبهشت ماه محاسبه و مشخص شود.

وی با اشاره به وصول تبصره ۷ ماده ۱۷ به مبلغ  ۲۸ میلیارد تومان مربوط به سالهای ۹۳ تا پایان ۹۵ گفت: با استفاده از این تبصره قانونی، بعد از ۸ تا ۱۰ سال تهاتر سنواتی و بدهی سال‌های گذشته بدون جابه جایی پول نقد، تهاتر شده است و این روند همچنان در دستور کار قرار دارد.

هاشم پور افزود: مهمترین آیتمی که در تبدیل بدهی ها و تسهیلات بانکی در ۹۹ اتفاق افتاد، جابجایی تسهیلات بانکی با نرخ بالا و نرخ تسهیلات بهره پایین بود، به این صورت که نرخ تسهیلات از ۳۲ درصد به ۱۸ و ۲۴ درصد تبدیل شده و  عمده سود تسهیلات شهرداری که حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود به تعداد پیمانکاران به ۱۸درصد رسیده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز همچنین گفت: در تفریغ بودجه سال ۹۸، جذب بیش‌ از ۹۱درصد درآمدی و بیش از ۸۸ هزینه‌ای را شاهد بودیم و در کنار آن مغایرت بانکی درآمدها به صورت سیستمی انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مطلب در بحث منابع، مدیریت هزینه ها و تمرکز حقوق و دستمزد در مجموعه شهرداری، بحث اصلاح روش در صدور کارت اوراق بستانکاری و راه اندازی سامانه جامع تدارکات بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶هزار مورد بدهی پیمانکاران به ارزش ۱۶۵۰میلیارد تومان تسویه شد، البته با توجه به ادامه فعالیت‌ها این بدهی‌ها هر روز در حال تغییر است.

وی در خصوص سهم حوزه عمرانی در بودجه با اشاره به تقسیم بندی حوزه بودجه به دو بخش پروژه های عمرانی و حمل ونقل و متغیر بودن بودجه عمرانی طی این سالها، گفت: سال ۹۸ با اختصاص ۱۷درصد بودجه به بخش حمل و نقل بیشترین افزایش را در بودجه این بخش شاهد بودیم.

هاشمپور با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های اصلی هزینه جاری، پرداخت حقوق بود، عنوان کرد: سال ۹۰ حدود ۴۹ میلیارد تومان یعنی ۱۲ درصد بودجه شهرداری به پرداخت حقوق پرسنل اختصاص داشت و سهم هر نفر ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود؛ حال آنکه سال گذشته پرداخت حقوق و مزایای کارکنان ۲۲ درصد بودجه را شامل می‌شود و یکی از دلایل اصلی افزایش حقوق طی سال‌های اخیر بوده است.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه سال ۹۹ در خدمات رفاهی شاهد بیشترین میزان افزایش بوده‌ایم، گفت: سال گذشته ۸۱میلیارد تومان هزینه خدمات رفاهی به کارکنان پرداخت شده است که از جمله این موارد می‌توان به پرداخت ۱۹میلیارد تومان سنوات ۱۴۴نفر از بازنشستگان، ۳۵میلیارد تومان هزینه رستوران و ۱۷میلیارد تومان برای بن کارت، سبد کالا و پاداش ازدواج اشاره کرد.

هاشم پور با اشاره به سود ۱۸۴میلیارد تومانی حاصل از صرفه جویی در برخی موارد نظیر کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات دریافتی، مدیریت هزینه باغ‌های تحت تملک شهرداری و.. افزود: در بحث درآمدی پیگیری و وصول درآمدهای سال قبل توانسته‌ایم ۱۵۰میلیارد تومان از مطالبات ارزش‌ افزوده و ۵۴۴۴ قطعه چک به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و چک‌های برگشتی به میزان ۱۳۶میلیارد تومان وصول شده است.

او یک نکته اثرگذار در نقدینگی شهرداری شیراز را صدور کارت اوراق بستانکاری دانست و با بیان اینکه سال قبل ۲۸۲میلیارد تومان کارت اوراق بستانکاری برای پیمانکاران صادر ۲۷۳ میلیارد تومان آن وصول شده است، گفت: مهمترین محل درآمد شهرداری صدور پروانه بوده است.

هاشم پور با اشاره به صدور میانگین سالیانه ۳میلیون‌متر مربع پروانه ساختمانی در شیراز گفت: همیشه تعداد/ متراژ صدور پروانه ساختمانی براساس احداث بنا طی سنوات مختلف نزدیک به هم و این میزان در سال ۹۴ بیش از ۳ میلیون متر مربع بوده است.

معاون شهرداری شیراز در عین حال خاطرنشان کرد:  تنها در ۲ سال شهرداری در زمینه تعداد پروانه های ساختمانی عملکرد بالاتر و متفاوتی داشت؛ در سال ۹۲ بیش از۶ میلیون مترمربع و در سال ۹۹ حدود ۴میلیون ۱۳هزار متر مربع پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به بهبود عملکرد حوزه املاک شهرداری شیراز طی سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن، به وصول ۸۳ میلیارد تومان از مطالبات سال ۹۸ نیز اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری ۴۸۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه طی سال‌های ۹۰ تا ۹۳ شهرداری اقدام به فروش اوراق مشارکت ۲۴پروژه کرده بود، گفت: تا قبل از سال ۹۶ تعداد ۷ پروژه اوراق مشارکتی فروخته و ۶ پروژه تکمیل شده بود و ۵ پروژه هم مشکل فنی و حقوقی داشته است.

هاشم پور خاطرنشان کرد: بعد از سال ۹۶ تعداد ۳ پروژه اوراق مشارکتی فروخته شده و ۳ پروژه نیز با ۶۵ هزار متر مربع توسط شهرداری بهره برداری شده که می‌تواند منابع درآمدی پایدار برای شهر محسوب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز