خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود:

کاهش بارندگی مزارع دیم جوانرود را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۸۴۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در این شهرستان، گفت: خشکسالی امسال مزارع دیم شهرستان جوانرود را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حسن ویسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود افزود: میزان بارش سال آبی شهرستان جوانرود ۳۵۸.۳ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و در مقایسه با بلندمدت ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: میزان بارش شهرستان جوانرود و کاهش آن نسبت به سال گذشته از میانگین استان کمی بهتر بوده اما در بلندمدت از میزان کاهش بلندمدت استان کرمانشاه خیلی بیشتر بوده و این مهم نگران کننده و می‌طلبد برنامه‌ای جامع و هدفمند در خصوص بهره‌وری از منابع آب ارائه شود.

وی یادآوری کرد که بروز خشکسالی می‌تواند تاثیرات غیرقابل برگشتی بر اقتصاد کشاورزان وارد کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود در ادامه با اعلام اینکه ۱۵هزار و ۸۵۵ هکتار از اراضی شهرستان جوانرود یعنی بیش از ۹۷ درصد دیم است، گفت: از این میزان ۹ هزار هکتار غلات شامل هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۵۰۰ هکتار جو است.

ویسی افزود: این مدیریت در سال زراعی جاری اقدام به بیمه ۲ هزار هکتار گندم دیم، ۲۳۰هکتار جو دیم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار نخود دیم در قالب طرح جهش تولید با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) کرده که می‌تواند بخشی از دغدغه کشاورزان دیمی کار در شرایط بی بارانی امسال را بر طرف کند.

وی یادآور شد: آمار محصولات کشاورزی دیم شهرستان جوانرود در سال زراعی جاری ۸۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز