خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد؛

کاهش 44 درصدی جا به جایی مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۴۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان در سال 99 نسبت به سال 98، میزان 44 درصد کاهش یافت. بر این اساس تعداد مسافران درون استانی 38 درصد و تعداد مسافران برون استانی 50 درصد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زندی فر افزود: سال گذشته یک میلیون و 156 هزار و 648 مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی از مبداء این استان به سایر نقاط کشور جا به جا شدند که تعداد این مسافران نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن روند کاهشی داشته‌ است. از این تعداد 430 هزار و 773 مسافر، در مسیرهای درون استانی و 725 هزار و 875 مسافر نیز در مسیرهای برون استانی جا به جا شده اند.

وی ادامه داد: این مسافران با 137 هزار و 716 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی به نقاط مختلف استان و کشور جا به جا شدند که تعداد این سفرها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 27 درصد کاهش یافته‌ است. همچنین از مجموع این سفرها 60 هزار و 792 سفر توسط تاکسی انجام شد که تعداد این سفرها نیز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 27 درصد کاهش داشته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: 6400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است. روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

زندی فر تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در این استان و سطح کشور و استفاده مردم از وسایل شخصی، از جمله عوامل کاهش جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز