خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

بازگشت 112 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۱۱

معاون‌امور صنایع سازمان‌صنعت، معدن و تجارت‌ استان مرکزی گفت: سال گذشته 112 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان مرکزی با حمایت دولت و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل لهراسبی افزود: سال گذشته فعال‌سازی 1500 واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت و سهم استان مرکزی از این تعداد 70 واحد تولیدی است که تا پایان سال گذشته 112 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس با حمایت‌های مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات، تأمین سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه، نیروی انسانی و تأمین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی سال گذشته 842 جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 125 هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد که در صورت تحقق این طرح‌ها، 17 هزار و 819 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

لهراسبی تصریح کرد: همچنین در این مدت 370 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 179 هزار میلیارد ریال نیز در استان مرکزی صادر شد که در صورت تکمیل زنجیره راه اندازی، 4853 فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: بیش از 2800 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند. با فعالیت این واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور نام گرفته و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور نیز صاحب نام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز