خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

امکان دارد با هفته های مرگبارتری در آینده روبرو شویم/ در مقابل سلامت، امنیت و معیشت مردم مسئول هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۹۷۰

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برای مهار موج چهارم کرونا نیازمند وفاق، انسجام، وحدت و هماهنگی کامل مردم و مسئولان هستیم و بر این اساس همه مدیران وظیفه دارند که نهایت تلاش، کوشش و جدیت خود را برای مهار این پیک بکار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه هوشنگ بازونداظهار داشت: با توجه به شرایطی که موج چهارم کرونا برای کشور و استان ایجاد کرده هر روز این جلسه را تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم، زیرا آنچه که برای ما مهم است تلاش برای حفظ سلامت و آسایش مردم شریف و بزرگوار استان کرمانشاه است.

 وی با اشاره به وظایف هر کدام از دستگاه ها برای ایجاد شرایط بهتر و مناسبتر برای مردم تصریح کرد: همانطور که استاندار مسئول بخش های مختلف جامعه اعم از معشیت، فرهنگ، سلامت و امنیت مردم می باشد هر کدام از دستگاه ها هم وظایفی در قبال مردم دارند که باید با تلاش ویژه نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند و اینکه گفته شود که فقط مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ما مدیران کاری انجام ندهیم بسیار اشتباه و دور از انتظار است.

مقام عالی استان به شرایط سخت موج چهارم کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه ما در مقابل این مردم مسئول هستیم و اگر اقدامات و تلاش ها بیشتر نشود با شرایط بحرانی تر مواجه می شود، ادامه داد: ما برای رفع مشکلات و کمک به شرایط بهتر در مقابل خدا، وجدان خود، مردم و مسئولان کشوری مسئول هستیم و باید پاسخگوی عملکرد خودمان باشیم و اینکه بعضی از مدیران می گویند که مردم رعایت نمی کنند و ما هم نمی توانیم اقدامی انجام دهیم، موضوع درستی نیست.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در این هفته با هفته مرگباری روبرو بودیم و امکان دارد که در روزهای آینده نیز شرایط سخت تر شود. این افرادی که در اثر کرونا فوت می کنند از همشهریان، هم استانی ها و عزیزان ما هستند لذا برای مهار پیک چهارم این بیماری نیازمند یک انسجام ملی ، وحدت و هماهنگی بسیار خوبی بین مجموعه مدیریتی و مردم استان هستیم.

وی از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که تعامل و عدم برخورد و معرفی نکردن مدیران کم کار در بحث مهار بیماری کرونا را کنار بگذارد و حتماً این گونه مدیران را به دادستانی کرمانشاه معرفی کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین گفت: بعضی از مدیران مانند شهردار کرمانشاه و مدیرکل ورزش و جوانان استان که رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشتند، باید به دادستانی معرفی شوند زیرا وقتی مصوبه ای را به تصویب می رسانیم انتظار بیشتری از مدیران برای اجرای برنامه ها وجود دارد.

بازوند افزود: زمانی که مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای رعایت پروتکل های بهداشتی بکار می گیرد از مردم شریف استان هم انتظار داریم که نهایت همکاری خود را برای رعایت این شیوه نامه ها بکار گیرند اما این موضوه به این معنی نیست که اگر مردم رعایت نکردند مدیران هم بی تفاوت شوند زیرا ما در مقابل خدا و مردم مسئول هستیم و باید همت کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه آرامستان کرمانشاه که مدیریت آن با شهرداری است از جمله مکان هایی است که پروتکل های بهداشتی در آن رعایت نمی شود و شهرداری کرمانشاه موظف است که در قبال عملکرد خود در این مجموعه پاسخگو باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم آگاهی بخشی و اقناع سازی دستفروشان سطح شهر کرمانشاه برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: همچنین شهرداری کرمانشاه موظف است که با ارائه برنامه های مختلف نسبت به اقناع سازی و آگاهی بخشی به دستفروشان جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقدام کند و ذکر این نکته ضروری است که با برخورد با هیچ دستفروشی رضایت نداریم اما شهرداری می تواند با در اختیار گذاشتن بعضی از امکانات و اقناع سازی این افراد  را راضی به رعایت پروتکل های بهداشتی کند.

وی بیان داشت: چنانچه بعضی از مدیران بخواهند به بهانه اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند پس ما هم رعایت نکنیم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و هر کدام از مدیران بر اساس وظیفه ای که دارند باید در حد توان برای اقناع سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تلاش کنند.

مقام عالی استان افزود: علاوه بر اینکه مدیر کم کار در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی باید به دادستانی معرفی شود همچنین باید گزارش چنین مدیری به وزارتخانه ذیربط به منظور درج در سابقه و معرفی به تخلفات اداری منعکس شود.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود تاکید کرد: فرمانداران نیز باید به صورت ویژه موضوع بیماری کرونا را در دستور کار داشته و با قانون شکنان برخورد جدی داشته باشند زیرا در غیر اینصورت امکان دارد که در هفته های آینده با شرایط بسیار سخت تری مواجه شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز