خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد:

تشریح بودجه تخصیص یافته به شهر تبریز در سال ۱۴۰۰ / راه‌اندازی موزه مجلس در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۱۶۵

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بودجه تخصیص یافته به شهر تبریز در سال ۱۴۰۰ ، از راه اندازی موزه مجلس در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیرضا منادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بررسی بودجه ۱۴۰۰ که  توسط دولت تقدیم مجلس شده بود، در مجلس شورای اسلامی پایان یافته و اکنون می‌توان گفت که در این بودجه، اتفاقات خوبی برای شهر تبریز خواهد افتاد، به طوری که بودجه مسیر باکو تا بیله سوار و مسیر چشمه ثریا که مسافت ایران و اروپا را ۳۵۰ کیلومتر نزدیک تر می‌کند، تصویب شده و در ردیف بودجه امسال آورده شده است.

وی ادامه داد: همچنین بزرگراه تبریز- نوردوز که پنجمین راه اصلی تبریز بوده و از مسیر اسپیران، سه راه آبپا ورزقان، خاروانا و نوردوز عبور کرده و ۷۰۰ روستای قره داغ را به تبریز وصل می‌کند، تاکنون توسعه خوبی داشته است و حتی بودجه آن نیز در سال ۱۴۰۰ ، پنج برابر افزایش یافته و از ۱۴ میلیارد به ۵۰ میلیارد رسیده است.

وی افزود: تصویب ردیف بودجه برای ایجاد تقاطع هم سطح در آخر پاسداران و ایجاد شهرک جوانان به متراژ ۷۰ هکتار برای انتقال خانه‌های ناامن حاشیه شهر که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود و در انتهای مسیر پاسداران واقع شده، انجام گرفته است.

منادی گفت: با توجه به اینکه تبریز در ۱۱۴ سال گذشته تلاش‌های زیادی برای مجلس شورای اسلامی انجام داده است، طی سفر رئیس مجلس به تبریز مقرر شده تا موزه مجلس در خانه شیخ محمد خیابانی دایر شود که ردیف بودجه آن را پنج میلیارد به تصویب رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: بودجه مناسبی نیز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه تبریز و تمامی دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور استان تصویب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

 منادی تاکید کرد: تمامی تلاش ما در تصویب بودجه ۱۴۰۰، حمایت از قشر محروم و تمام زحمتکش جامعه بوده که خوشبختانه تمامی این اهداف در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز