خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان؛

کانون عکاسان قزوین پس از سال‌ها انتظار ساماندهی شد/سال 99 بهترین اتفاقات فیلمسازی استان بود/سامانه تولید فیلم کوتاه، راه را برای باند بازی بسته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۴۲۳

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین گفت: با تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در سال 99 مبلغ 90 میلیون تومان بودجه برای خرید تجهیزات اختصاص یافت که یکی از بهترین اقدامات 10 سال گذشته برای استان به شمار می‌آید.

محسن آقالر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در سینمای جوانان استان گفت: در سال 99 باتوجه به شرایط محیطی و کرونا که با آن درگیر بودیم این انجمن توانسته اتفاقات خوبی را رقم بزند که تامین 90 میلیون تومان بودجه برای خرید تجهیزات از جمله آن‌ها است و این امر یکی از بهترین اقدامات برای استان  طی 10 سال گذشته به شمار می‌آید.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین ادامه داد: فیلمسازان سال‌ها از نبود تجهیزات رنج می‌بردند و اگر پیگیری‌های مدیری دغدغه‌مند نبود، ممکن بود چنین بودجه‌ای جذب نشود.

وی ابراز کرد: در سال 98 در استان 13 عنوان فیلم ساخته شد که این میزان در سال 99 به 25 عنوان رسید و این امر برای استان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌آید؛ همچنین جشنواره ملی عکس "مستان مستور" با رویکرد فرهنگ عاشورا در دوران کرونا برگزار شده و پس از سال‌ها انتظار کانون عکس قزوین راه اندازی شد که چتری حمایتی برای تمام عکاسان استان به شمار می‌آید.

این مسئول عنوان کرد: از سال 98 در راستای گریز از رانت، باندبازی و عدالت فرهنگی و هنری اتفاق ویژه‌ای رخ داد، "پرتال تولید" راه اندازی شد که هر فرد علاقمند به تولید فیلم کوتاه در هر نقطه استان می‌تواند با مراجعه به آن، فیلم‌نامه خود را ثبت کند.

افزایش 40 میلیون تومانی جذب بودجه برای ساخت فیلم

وی ادامه داد: فیلم‌نامه‌های ثبت شده توسط دو داور استانی و سه داور خارج از استان بررسی شده و پس از تصویب، فرد می‌تواند با استفاده از امکانات مجموعه فیلم مورد نظرش را بسازد، در همین راستا در سال 98 120 میلیون برای 8 فیلم جذب شد که این میزان درسال 99 به 160 میلیون برای 9 فیلم افزایش یافت.

این فیلم‌ساز قزوینی ابراز کرد: افرادی که از امکانات برای ساخت فیلم بهره بردند از تمام اقشار و سطح‌ها بوده و در بین آن‌ها از فیلم‌ساز حرفه‌ای با اعتبار بین المللی و افراد مبتدی حضور داشتند که اتفاقی فرخنده در عرصه فیلم کوتاه برای استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نوع ارتباط با پیشکسوتان هنری استان گفت: از آنجایی که عکاسی هنری پویا است، پیشسکوتان نیز در این راستا حضوری فعال داشته و در قالب مدرس، تولید کننده و برگزار کننده برنامه با انجمن در ارتباط هستند.

آقالر اظهار کرد: با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بنا است نمایندگی انجمن سینمای جوان درسال 1400 در آبیک به بهره برداری برسد، البته شرایط در این انجمن به گونه‌ای است که هر فردی در زمینه فیلم و عکاسی از هر نقطه استان به ما مراجعه کند در تمام سطوح و براساس توانمندی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر سینمای سیار در فضای فرهنگ و هنری استان ابراز کرد: در مناطقی از استان به دلیل شرایط زیرساختی و نوع شکل فرهنگی سینما و امکان نمایش فیلم وجود ندارد که برای پرکردن این خلا نخستین سینمای سیار از سال 97 برای استان در نظر گرفته شد، پس از آن نیز یک دستگاه دیگر به استان اضافه شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین گفت: باتوجه به وسعت و جمعیت استان دو دستگاه سینمای سیار که در تاکستان و آبیک قرار دارند مطلوب است و در مناطق کم برخوردار با حداقل قیمت بلیط برای عموم مردم و مدارس فیلم نمایش داده می‌شد که این فعالیت به دلیل شیوع کرونا متوقف شده و در شرایط مناسب مجدد به اجرا در می‌آید.

 

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز