خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

فاجعه انسانی در حال وقوع است/ حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون عمومی نابخشودنی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۶۱۳

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد ضمن هشدار به مسئولان امر گفت: رتبه‌ کشور در مرگ و میر در حال ارتقاء است و حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است. اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد. انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.

وی وضعیت بیمارستان ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکاران‌مان در بسیاری از اورژانس ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مسئولان به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند؛ خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آنها نیز راحت ترین مسیر برای عده‌ای شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف های مرغ مورد اتهام است.

بیرجندی نژاد افزود: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به هزار و هزار و ۵۰۰ نفر در روز سخن می گویند، آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبرو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت آور است؛ اینقدر راحت باید از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.

وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است؛ اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی رسد نباید منتظر فردا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز