خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف اصفهان مطرح کرد؛

اصناف سپر بلای سایر نهاد‌ها در برابر کرونا هستند/ ضربه سنگین به رزق و روزی اصناف با تعطیلی اجباری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۸۶

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: تعطیلی اجباری اصناف در حالی که تنها 10 درصد نقل و انتقالات را شامل می شوند، ضربه سنگینی بر ارتزاق و درآمد فعالان این حوزه است.

رسول جهانگیری در گفت وگو با ایلنا اصفهان اظهار داشت: اصناف ویترین مبارزه با کرونا هستند و خاموشی دسته های شغلی در اصناف سبب نمایش خاموشی شهر می شود؛ به نوعی اصناف آلارم و آژیر خطر هستند که با تعطیل شدن‌شان به مردم خبر شرایط بحرانی را مخابره می کنند.

وی ادامه داد: از سه شنبه هفته گذشته برای چندمین بار به اصناف دستور به تعطیلی اجباری داده اند و امیدواریم این آخرین بار باشد و بعد از آن شاهد نابودی ویروس کرونا باشیم، چراکه تعطیلی دسته‌های شغلی اصناف یعنی بازی با رزق و روزی فعالان این حوزه .

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه دیگران برای ما تصمیم می گیرند افزود: تعطیلی در شرایط اقتصادی فعلی که دولت و حکومت دست‌شان خالی است و از فعالان اقتصادی و مشاغل هیچ حمایتی نمی‌کنند، ضربه سنگینی به رزق و درآمد اصناف زده و می زند.

وی تاکید کرد: اصفهان منضبط‌ترین شهر کشور از لحاظ فرهنگ پذیری است و به محض اعلام تعطیلی اجباری اصناف، ما دستور را اجرا کردیم، ممکن است تعداد انگشت شماری فراقانونی عمل کرده باشند، اما بخش عمده دسته های شغلی اصناف اصفهان تعطیل کرده اند.

جهانگیری یادآور شد: فراموش نکنید ما سه رسته شغلی دو، سه و چهار هستیم و کمترین نقش در انتقال ویروس را داریم، اما سپر بلای مسئولان می شویم و با دستور تعطیلی اجباری به ما تلاش می شود که به مردم نشان دهند که شرایط را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه به تعطیلی اجباری اصناف برای کنترل شیوع ویروس کرونا انتقاد دارم ادامه داد: ما بازوی دولت های مختلف بودیم و صدقه هم نمی خواهیم، اما انتظار حمایت داریم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: به زودی باید اظهار نامه های مالیاتی مان را تقدیم کنیم در حالی که سال گذشته و امسال را با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو بودیم. انتظار داریم دولت در این زمینه ما را حمایت کند.

وی با اشاره به پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: پرداخت وام به افرادی که مجبور به تعطیلی هستند و درآمدی ندارند، چه سودی دارد؟ وقتی شخص درآمدی ندارد، چگونه بازپرداخت وام انجام دهد؟ حتی خواب شش ماه هم بی فایده است، که این تدبیر هم اندیشیده نشده بود.

جهانگیری اضافه کرد: در شرایط فعلی آیا تامین اجتماعی با ما برای پرداخت بیمه و دیونی که از ما طلب دارد همکاری می کند؟ اتفاقی که شاهد آن نبودیم! تاکید میکنم ما صدقه نمی خواهیم، بلکه نیازمند حمایت هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز