خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسکو مطرح کرد:

افزایش ۲۵۰ درصدی مبتلایان کرونا در اسکو / تنها راه گذر از موج چهارم کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۲۴

فرماندار اسکو از افزایش ۲۵۰ درصدی مبتلایان کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگر ایلنا از اسکو، بابک رضی منش، در سی و سومین جلس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، گفت: مدیریت بیماری کرونا فقط با عزم همگانی، همکاری تنگاتنگ مردم، همت و تلاش مسئولان امکان پذیر است.

 وی بیان کرد: در سایه همکاری‌های صمیمانه مردم، همت و تلاش مسئولان، جزء موفق ترین شهرستان‌های استان در مدیریت کرونا در میزان بروز به نسبت جمعیت هستیم و بیشترین روزهای سفید و آبی را به ثبت رسانده‌ایم. این همکاری و همت بلند باید تا واکسینه شدن همه افراد جامعه بدون وقفه تداوم یابد.

وی با ابراز تاسف از گسترش کرونای انگلیسی در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان، گفت: شیوع کرونای انگلیسی از یک سو و از سوی دیگر حضور روزانه ۸۰ هزار میهمانان نوروزی در ۱۳ روز فروردین، دید و بازدیدهای نوروزی عامل اصلی تغییر وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی است.

رضی منش از افزایش تعداد روزانه مبتلایان کرونایی این شهرستان به ۵۰ نفر در روز خبر داد و گفت: آمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان شهرستان نیز روند صعودی را نشان می‌دهد. متاسفانه این افزایش در بیماران سرپایی و هم‌چنین میزان فوتی‌ها نیز مشهود است، به طوری که چهار فوتی در دو هفته اخیر اتفاق افتاده که نگران کننده است‌.

وی با تاکید بر افزایش تست‌های PCR و هم‌چنین شناسایی تماس نزدیک مبتلایان و نظارت دقیق بر قرنطینه آن‌ها، ادامه داد: با تلاش‌های کادر بهداشتی شهرستان به ازای هر مبتلا، به طور متوسط ۱۵ نفر از تماس نزدیک آنان شناسایی و تست pcr گرفته می‌شود.

فرماندار اسکو اساس کار مدیریت کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: مشاغل گروه یک و دو مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه‌های سه و چهار نیز تا تغییر وضعیت شهرستان تعطیل خواهند بود.

وی تنها راه گذر از موج چهارم را با توجه به شتاب آن نسبت به موج‌های قبلی، اهتمام و جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و اظهار کرد: تمام توان و تلاش ستاد شهرستانی کرونا مسئول سازی در بین اعضای ستاد، جلب مشارکت و همراهی مردم از طریق روش‌های اقناعی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تغییر وضعیت نارنجی در حداقل زمان ممکن است.

وی با بیان این‌که تاکنون با همکاری بسیج، شبکه بهداشت و هلال احمر در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات ارزشمندی در مقابله با بیماری انجام گرفته است، خواستار تشدید فعالیت تیم‌های نظارتی و مراقبتی این طرح ارزشمند شد.

رضی منش افزود: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و فعال کردن هر چه بیشتر این تیم‌ها شاهد کنترل و مدیریت بیماری در سطح شهرستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز