خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته امنیتی ستاد مدیریت بیماری کرونا:

همه مراکز استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۵۲

دبیر کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح جامع هوشمند، ۱۶۰ شهر قرمز در کشور داشتیم از رسیدن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به حدود ۶۰ درصد خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گویی تلویزیونی با تشریح اینکه بیشتر شهر‌ها و همه مراکز استان‌های کشور در وضع قرمز بیماری کرونا به سر می‌برند، گفت: با هدف کنترل بیماری کرونا، محدودیت‌های جدی از سوی ستاد ملی کرونا از روز شنبه این هفته به مدت ۱۰ روز آغاز شده و امید داریم با همراهی مردم بتوانیم جلوی شیوع گسترده بیماری را در کشور بگیریم.

قاسمی با بیان اینکه طرح مدیریت هوشمند جامع همچنان محور برنامه ستاد ملی کرونا قرار دارد، گفت: برهه زمانی مقابله با مدیریت بیماری کرونا به دو دوره از اسفند ۹۸ تا آذر سال ۹۹ و بعد از آن قابل تقسیم است.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه تصمیمات و مبنای اقدام تا قبل از آذر ماه سال گذشته بر اساس موردی، موضوعی و به اقتضای رفتار بیماری کرونا بود، اما با ابتکار کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در آذر ماه، طرح جامع هوشمند تهیه شد و به تصویب ستاد ملی کرونا رسید که طبق این طرح دیگر تصمیمات به صورت هوشمند گرفته می‌شود.

قاسمی تشریح کرد: علت اینکه اسم این طرح جامع است به خاطر دربرگیری پنج حوزه اصلی (ادارات؛ تجاری، خدماتی و بازرگانی؛ آموزشی؛ فرهنگی و اجتماعی؛ ترددها) است و هوشمندی اش هم به این دلیل بود که جغرافیای شهر‌ها را مد نظر داشتیم.

وی گفت: متناسب با وضع بیماری و بستری‌ها در شهر‌ها الزامات و محدودیت‌ها را مشخص کردیم و بر مبنای این طرح وضع هر شهر، هفتگی یعنی هر چهارشنبه بررسی و ابلاغ می‌شد.

قاسمی در ادامه با اشاره به همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط گفت: واقع امر این است که در این طرح اتاق اصناف، استانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها همکاری لازم را در اجرای شیوه نامه‌های هوشمند داشته اند.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت هایش به اثربخشی طرح جامع هوشمند در مدیریت بیماری کرونا در کشور گفت: قبل از اجرای طرح جامع هوشمند در کشور ۱۶۰ شهر قرمز و ۲۸۵ شهر نارنجی داشتیم؛ با اجرای این طرح تعداد شهر‌های قرمز در بازه زمانی ۱۸ هفته‌ای این فرایند کاملا تغییر یافت و ۲۵ اسفند تعداد شهر‌های قرمز به عدد ۹ و نارنجی به ۳۱ رسید.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه اصناف بیشترین همکاری را با مصوبات ستاد ملی کرونا طی ۱۴ ماه اخیر داشته اند، ادامه داد: ضرورت دارد به نوبه خود از زحمات و همراهی جامعه اصناف تشکر کنم.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که رعایت شیوه نامه‌ها با مردم بوده و اجرای شیوه نامه، مربوط به دولت و حاکمیت است؛ ارزیابی تان از حوزه اجرا چیست؟ بیان داشت: نهایت تلاش برای اجرای مصوبات ستاد ملی انجام شده است و توفیق حاصله هم گویای عملیاتی شدن مصوبه‌های ستاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز