خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۶۵ درصد موارد انتقال کرونا خانوادگی است/ نگرانی از تکمیل شدن تخت‌های بیمارستانی/ مردم از دو ماسک استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۵ درصد موارد انتقال کرونا، خانوادگی و از طریق دورهمی و شب نشینی‌ها رخ داده است.

به گزارش ایلنا، محمد دهقانی در بازدید از بخش کرونای بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه طی دو هفته اخیر روند افزایشی بسیار شدیدی را در شناسایی موارد مثبت و بستری بیماران شاهد هستیم، گفت : در ماه های گذشته با رعایت دستورالعمل‌ها توانستیم در بیمارستان ولیعصر (عج) در مجموع به ۱۴ بیمار برسیم ، ولی امروز ۱۰۶ بیمار مثبت و مشکوک در بخش‌های کرونای این بیمارستان بستری هستند که این اتفاق در مدت کوتاه حدود یک تا دو هفته ای رخ داد.

وی گفت: نگران هستیم در صورت ادامه این روند، تخت‌های بیمارستان‌ها خیلی زود پر شود و فرصت ارائه خدمت را سلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بسیاری از بیماران به صورت خانوادگی بستری هستند، افزود: در ارزیابی‌های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد موارد انتقال، خانوادگی است یعنی در دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی و شب نشینی‌ها انتقال ویروس اتفاق افتاده است.

دکتر دهقانی افزود : مجدد بر عدم تجمع ، دورهمی و شب نشینی‌ها توصیه می‌شود ضمن اینکه از آنجایی که راه انتقال از طریق تماس نزدیک است از دو ماسک استفاده شود؛ یک ماسک سه لایه در زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی ماسک سه لایه قرار دهند که به طرز قابل توجهی راه انتقال را کاهش می‌دهد. تهویه مناسب بر جلوگیری از انتقال بیماری تاثیر دارد و کماکان شستشوی دست جزو مواردی است که می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز