خبرگزاری کار ایران

به دلیل شیوع گسترده کرونا؛

موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی تعطیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۳۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همه موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: با عنایت به بخشنامه دریافتی از ستاد کرونا استان مبنی بر قرمز شدن شهرستان‌های استان و بوجود آمدن وضعیت مخاطره‌آمیز، تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی این استان به جز شهرهای تایباد، رشتخوار و خواف تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: ساعت کاری در موزه‌های شهرستان‌هایی که در وضعیت غیر مخاطره قرار دارند شامل رشتخوار، خواف و تایباد از ساعت ۹ الی ۱۹ با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود، قابل بازدید خواهند بود.

مکرمی‌فر ادامه داد: این بخشنامه شامل موزه‌های وابسته به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و دیگر موزه‌های وابسته به دستگاه‌ها و بخش خصوصی نیز از این بخشنامه مستثنی نیستند و بایستی طبق دستورالعمل و بخشنامه‌های صادر شده از ستاد کرونای استان اقدام کنند.

 هم‌اکنون ۲۳ موزه زیر نظر مستقیم این اداره‌کل قرار دارد و ۶۱ موزه دیگر توسط سایر دستگاه‌ها همچون آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، دانشگاه فردوسی مشهد ، اموزش و پرورش، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و .... اداره می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز