خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت تقویت حمایت‌ها از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در کرونا/ زیرساخت فروش آنلاین برای صنوف محلی رشت فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۲۵۵

یک کارشناس مدیریت شهری معتقد است اگر قرار باشد خریدها بیشتر به‌صورت اینترنتی انجام شود، باید سازوکاری فراهم شده تا بازاریان و صنوف فعال در رشت بتوانند کالا و خدمات خود را در این بستر عرضه کنند و این‌گونه نباشد که فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ در سایر استان‌ها، جایگزین اصناف و بازاریان رشت باشند.

محمد محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نقش و اهمیت کسبه و بازاریان در زنجیره و ساختار اقتصادی کشور و به‌ویژه رشت، اظهار داشت: طی یک سال گذشته به دلیل پاندمی ویروس کرونا، کاهش مراجعات مردم برای خرید،کاهش سفرها و اجرای طرح‌های محدودیت‌های اجتماعی بازاریان و صاحبان کسب و کارهای کوچک، ضررهای قابل‌توجهی را متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در گیلان پیش‌تر از بسیاری از استان‌های دیگر بود و بازاریان رشت مدت بیشتری را مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند، افزود: از سوی دیگر با توجه به گردشگرپذیر بودن استان و وجود بازارهای محلی و هفتگی، شیوع ویروس کرونا در گیلان و به‌ویژه شهر رشت، آسیب‌های اقتصادی دوچندان را برای بازاریان داشت.

محمودیان افزود: طی سال‌های گذشته و در زمان وقوع حوادث مختلف نظیر، سیل، زلزله و... در کشور دیده‌ایم که بازاریان و صنوف رشت همیشه در کمک‌رسانی پیش‌قدم بوده و علاوه‌برآن همیشه پشتیبان و بانی برگزاری مراسم و هیئت‌های مذهبی بوده و هستند.

وی گفت: در زمان کنونی مسئولان دولتی و مدیریت شهری می‌توانند با اتخاذ تدابیری، با این قشر بزرگ که نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصادی شهر دارند، همراهی بیشتری داشته باشند.

دولت حمایت‌ها از بازاریان و صنوف آسیب‌دیده از کرونا را تقویت کند

این کارشناس مدیریت شهری با اشاره به برقراری حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم در کشورهای مختلف برای صنوف و کسب‌وکارهای کوچک، تأکید کرد: دولت می‌توانست با درنظرگرفتن حمایت‌هایی مانند پرداخت حق بیکاری برای مدت زمانی که صنوف به دلیل محدودیت‌ها، مجبور به تعطیلی شدند، اندکی از رنج این قشر خدوم بکاهد.

وی افزود: امهال تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، اعمال معافیت‌ها و استمهال حق بیمه کارفرمایی، بخشش جرایم ناشی از تأخیر در بازپرداخت تسهیلات، تعدیل مالیات اصناف آسیب‌دیده و... از جمله ابزاری است که در اختیار دولت برای حمایت از اصناف و بازاریان وجود دارد.

ضرورت تقویت حمایت‌ها از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در کرونا/ زیرساخت فروش آنلاین برای صنوف محلی رشت فراهم شود

نقش مدیریت شهری در حمایت از بازاریان و صنوف

وی افزود: مدیریت شهری نیز می‌تواند با اتخاذ تدابیری چون امهال و بخشش حق اجاره غرفه‌ها و دکه‌هایی که توسط شهرداری رشت اداره می‌شود با این قشر زحمتکش همکاری و همراهی داشته باشد.

محمودیان در پایان تأکید کرد: حمایت از بازاریان و صنوف تأثیر شفاف و مستقیمی بر حرکت چرخه اقتصادی شهر و کشور خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز