خبرگزاری کار ایران

غلامی خبر داد؛

افزایش ۴۵ درصدی تست مثبت کرونا در اصفهان/کاهش ظرفیت کارکنان در شهرهای قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۰۷۰

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان گفت: میزان تست های مثبت از جمع کل تست های اخذ شده از بیماران در اواخر سال گذشته ۱۰ درصد بود در حالی که بعد از گذشت دو هفته از سال جدید میزان تست های مثبت به ۴۵ درصد کل تست ها رسیده است.

به گزارش ایلنا ازکاشان، حجت الله غلامی در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمعات آخر سال به همراه سفرهای نوروزی از یک طرف و عدم نظارت و بازرسی های مستمر از طرف دستگاه های ذی ربط از طرف دیگر باعث شد که بسیاری از شهرستان های استان اصفهان تحت تاثیر موجی دیگری از شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان افزایش بیماری ها در حال حاضر نسبت به اواخر اسفندماه سال گذشته در سطح استان اصفهان سه برابر شده است، ابراز داشت: میزان تست های مثبت از جمع کل تست های اخذ شده از بیماران در اواخر سال گذشته ۱۰ درصد بود در حالی که بعد از گذشت دو هفته از  سال جدید میزان تست های مثبت به ۴۵ درصد کل تست ها رسیده است.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و ۸ شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: روند شیوع ویروس در کل استان در حال افزایش است ولی با این وجود شدت افزایش بیماری در کاشان نسبت به میانگین استان بالاتر است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم وضعیت موجود را کنترل کنیم باید دستورالعمل جامع محدودیت‌های هوشمند را در سطح استان اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: ۱۷ شهرستان همانند آران و بیدگل و کاشان که در وضعیت نارنجی و قرمز هستند باید این دستورالعمل را اجرا کنند.

غلامی با اشاره به اینکه این دستورالعمل شامل پنج بخش است بیان داشت: بخش اول مربوط به حضور کارکنان و کارمندان است که در شهرهای قرمز همانند کاشان کارکنان مشاغل غیرضروری باید یک سوم ظرفیت در محل کار حضور و دو سوم دیگر با دورکاری فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای مشاغل ضروری نیز باید ۵۰ درصد کارکنان در محل کار خود حضور داشته باشند، ادامه داد: این دستورالعمل از روز دوشنبه اجرایی شده و تا زمانی که کاشان و اصفهان و دیگر شهرهای قرمز به وضعیت سابق برنگردد، اجرا می شود.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه در شهرهای کاشان و آران و بیدگل با توجه به وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی اقامه نماز جمعه و برگزاری مراسم های مذهبی ممنوع است، گفت: در مورد مشاغل در شهرهای نارنجی مثل آران و بیدگل گروه های شغلی سه و چهار و در شهرهای قرمز مثل کاشان گروه های شغلی دو، سه و چهار تعطیل و بقیه باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی فعالیت کنند.

وی در خصوص تردد در شهرهای نارنجی و قرمز هم با بیان اینکه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به کاشان و آران و بیدگل ممنوع است، افزود: تمامی خودروهای با پلاک غیربومی متوقف و مشمول اعمال قانون می شود.

غلامی برای کنترل خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی و قرمز مثل آران و بیدگل و کاشان افزود: با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی، شهرداری، راهداری و فرمانداری مقرر شد گیت های بازرسی در محورهای ورودی به کاشان برای کنترل خودروهای در حال تردد ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل ابلاغ و اجرای آن باید توسط ستادهای شهرستانی انجام شود، تاکید کرد: خودروهای بومی که قصد خروج از شهرهای نارنجی و قرمز قصد خروج را دارند باید مستندات خود را به فرمانداری ارائه تا مجوز تردد برای آنها صادر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز