خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اطلاعات فارس:

لزوم تشکیل اتاق فکر رسانه‌ای در استان/ پرونده تخلف اقتصادی مدیران استان در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۹۳۲

مدیرکل اطلاعات فارس ضمن تبیین رویکردهای دشمن در جنگ رسانه‌ای و روانی بر علیه نظام گفت: برجسته کردن مشکلات اجتماعی، تشکیک در احکام فقهی و حاکمیت دینی، القای تضاد تفکر اسلامی با تفکر ایرانی، القای اهمیت ندادن نظام جمهوری اسلامی‌به مسائل زیست‌محیطی،تضعیف دستاوردها و توانمندی‌های نظام، القای ناامیدی، تقویت رویکردهای تجزیه‌طلبی همواره از سوی دشمنان نظام و انقلاب دنبال می شود .

به گزارش ایلنا، مدیرکل اطلاعات فارس امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در نشست صمیمانه با جمعی از اصحاب رسانه این استان که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) برگزار شد، ایجاد هم‌افزایی با رسانه‌ها و ارتقای آشنایی اصحاب رسانه با فعالیت‌های وزارت اطلاعات را از جمله اهداف برپایی این نشست عنوان کرد.

مدیرکل اطلاعات فارس در ادامه سرویس اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی را تنها سرویس اطلاعاتی در دنیا دانست که مبتنی بر احکام شرع مقدس و بر اساس فقه شیعی عمل می‌کند، ادامه داد: سرویس‌های اطلاعتی معمولاً برای رسیدن به اهداف خویش استفاده از هر ابزاری را مجاز می‌دانند و اگر سوابق موساد و سیا را بررسی کنیم به خوبی به این مسئله پی می‌بریم که چه جنایت‌هایی برای رسیدن به اهداف خود مرتکب شده‌اند.

مدیرکل اطلاعات فارس در ادامه سخنان خود اهمیت قدرت رسانه‌ها را در دنیای امروز یادآور شد و گفت: دشمنان ما هرچند در سرزمین‌های مختلفی پراکنده بوده و با انگیزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما در عرصه رسانه بر علیه نظام جمهوری اسلامی بسیار متحد عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر تحلیل رفتاری رسانه‌های فارسی‌زبان معاند داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که این رسانه‌ها به‌صورت هماهنگ بر روی موضوعات عملیات روانی و القایی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی تمرکز داشته و تقسیم وظایف می‌کنند.

مدیرکل اطلاعات فارس اظهار کرد:‌ برای مقابله با این جنگی که رسانه‌های غرب بر ما تحمیل کردند، هیچ راهی جز اتحاد در اصول نداریم. حداقل رسانه‌های استان فارس در این زمینه می‌توانند قدم بردارند و با هم برای حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هم‌صدا شوند.

ضرورت تشکیل اتاق فکر رسانه‌های فارس

وی نظام جمهوری اسلامی را نعمتی توصیف کرد که شامل حال ملت ایران شده است و باز هم خواستار اتاق فکر رسانه‌های استان فارس شد و گفت: رسانه‌ها باید اول خود را پیدا کرده و در جنگ رسانه‌ای و روانی نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه ما تمام رسانه‌ها را با هر تفکر و جناحی محرم می‌دانیم چرا که آنان فرزندان این مرز و بوم هستند.

مدیرکل اطلاعات فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از چالش‌های امنیتی، یک مسئله فرهنگی است، گفت:‌ برخی از مسائلی که در کشور پیش می‌آید  دشمنان سعی می‌کند تا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را تبدیل به موضوع امنیتی کنند.

وی با تصریح اینکه رسانه‌ها می‌توانند بر مبنای محور ارزش‌ها تلاش کنند تا کاهش سرمایه اجتماعی جبران شود و اعتماد مردم نسبت به نظام بازگردد، گفت: رسانه هم علم است هم تخصص و هم هنر است. رسانه مرکز ثقل تأثیرگذاری بر افکار عمومی و عامل پیشرفت و شکوفایی علم و عمل در جوامع است.

وی خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اصحاب رسانه در خصوص تهدیدها شد و گفت: این آموزش‌ها می‌تواند نقش مهمی برای افزایش آگاهی اصحاب رسانه نسبت به کید رسانه‌های معاند باشد و اهالی رسانه باید مراقب باشند تا در پازل هماهنگی‌ها و تقسیم وظایف دشمنان قرار نگیرند.

مدیرکل اطلاعات فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظیفه وزارت اطلاعات تأمین امنیت کشور دانست و گفت: همچنین وظیفه ما سلب امنیت و آرامش متخلفین است و در این راستا گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه هر جا زخمی وجود دارد، بستر حضور میکروب است و آسیب‌های اجتماعی هم در حقیقت یک زخم بر پیکر جامعه هستند، حاشیه‌نشینی، مشکلات اقتصادی و بیکاری از جمله این آسیب‌ها برشمرد و گفت: برای رفع این آسیب‌ها در وزارت اطلاعات طرحی را با نام شهید استوار طراحی کردیم تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و مسئولان مختلف اقدامات مؤثری در جهت محرومیت‌زدایی مناطق محروم و حاشیه‌ای برداریم.

مدیرکل اطلاعات فارس ضمن تقدیر از همراهی مردم در کمک‌های مؤمنانه‌ای که در ایام کرونا انجام می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا کمک‌های مؤمنانه را از بسته‌های ارزاق به سمت ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق محروم و حاشیه‌نشین ببریم و در این راستا هم نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم که تاکنون نهادهایی مانند ارتش، سپاه و غیره برای این قضیه اعلام آمادگی کرده و حتی ورود کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرونده تخلف اقتصادی مدیران در استان فارس در حال بررسی داریم، گفت: هر مدیری که تخلف اقتصادی می‌کند مطمئن باشد که به سراغ او خواهیم رفت و قطعاً پول‌های بادآورده و غیرمشروع را رصد می‌کنیم.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین گفت: در حال حاضر مدیر دو تابعیتی در استان فارس نداریم و قبلا یکی دو مورد بوده است که از کار برکنار شده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت تأمین امنیت است و منتی برای این قضیه بر سر کسی نیست، گفت: تأمین امنیت را وظیفه خود می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم ارتباط خود را با مردم بیشتر کنیم گرچه بنای اصلی سازمان اطلاعاتی جمهوری اسلامی مردم هستند و حتی در زمان تشکیل این سازمان هم امام راحل فرمودند که همه مردم خود را جزو این سازمان بدانند و همکاری کنند.

وی همچنین توجه اصحاب رسانه را به شعار سال جلب کرد و افزود: از ابتدای سال جاری در وزارت اطلاعات تکالیف خود را برای تحقق شعار سال معین کردیم و مهم‌ترین تکلیف ما شناسایی موانع تولید و برطرف کردن موانع آن است البته در سال گذشته بیش از ۲۲۲ واحد تولیدی نیمه فعال وغیرفعال را فعال کردیم.

مدیرکل اطلاعات فارس اهمیت انتخابات را یادآور شد و گفت: یکی از تقسیم وظایف جبهه رسانه‌ای دشمن که برای انتخابات آغاز کرده‌اند، القای این مسئله است که انتخابات هیچ تأثیری در سرنوشت مردم ندارد لذا اصحاب رسانه تلاش کنند تا مردم را تشویق کنند که در انتخابات امیدوارانه شرکت کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم را از صندوق‌های رأی ناامید کنند و ما هم تلاش کنیم که مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاوریم.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین با بیان اینکه قانون انتخابات تکلیفی برای مراجع ۴ گانه از جمله وزارت اطلاعات برای تأیید صلاحیت کاندیدها تعیین کرده است،‌ گفت: در چارچوب این تکلیف ما موظف هستیم تا سوابق کاندیداها را به فرمانداری‌ها اعلام کنیم که در ایام نوروز این کار را انجام داده و به هیات‌های اجرایی اعلام کردیم و در نهایت این هیات‌های اجرایی هستند که تصمیم می‌گیرند چه افرادی صلاحیت ورود دارند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز