خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا‌یی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۷۴۱

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا‌یی و عشایری از امروز در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام اینکه ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایر از امروز (دوشنبه ۱۶ فروردین) آغاز و به مدت یک هفته (تا روز ۲۲ فروردین)ادامه دارد گفت :کار ثبت نام  از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بالایی اظهار داشت: داوطلبان  بدون نیاز به مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ، از طریق اپلیکیشن موبایلی ، نسخه ویندوز ، پورتال وزارت کشور و دفاتر پیشخوان دولت می توانند ثبت نام کنند.

وی افزود: در این انتخابات هزار ۷۵۴ روستا واجد شرایط برگزاری  هستند که  در این میان ۱۷ روستا بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند و دارای شورای ۵ نفره خواهند بود و در هزار و ۷۳۷ روستا هم ترکیب شورا‌ها سه نفره است.

به گفته بالایی در پایان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها هم در مجموع ۱۰۹۸ نفر برای رقابت در ۳۴ شهر داوطلب شده‌اند.

وی در خصوص زمان تایید صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر‌ها گفت : هیات‌های اجرایی بررسی صلاحیت‌ها را شروع کرده اند و  قرار است  نتیجه بررسی  تا بیست و دوم اردیبهشت به هیات نظارت اعلام شود.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت:  وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات با تمام قدرت حامی حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان خواهد بود.

در انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها کمترین رقابت مربوط به شهر گودین  به ازای هر کرسی یک و نیم نفر  است و بیشترین رقابت هم به ترتیب در شهر کرمانشاه به ازاء هر کرسی ۲۰ نفر ، در سرپل ذهاب به ازای هر کرسی ۱۲ و نیم نفر و در اسلام آباد غرب به ازای هر کرسی ۱۱ نفر   است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز