خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

نظارت 24 ساعته بر زنجیره تولید و توزیع مرغ در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۲۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نظارت بر زنجیره تولید و توزیع مرغ در استان قزوین به صورت شبانه روزی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، گفت: با بازدید شبانه که به همراه معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دامپزشکی استان صورت گرفت، تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و سپس توزیع آن زیر ذره بین قرار دارد.

خمسه اظهار داشت: این مسئول همچنین گفت: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام نکنند عمل آنها از مصادیق احتکار و عرضه کالاهای خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرائم قانونی مربوطه، کاربری سامانه های مربوطه جهت اختصاص نهاده به آنها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به حساسیت موضوع و لزوم کنترل جدی زنجیره تولید و توزیع مرغ، افزود: استاندار قزوین نیز پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرده است.

او اظهار داشت: در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول، با اعلام قیمت های جدید و منطقی تر شدن آن می توانیم این این نوید را بدهیم که مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی خواهند داشت و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: مصوبات اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ کشور می تواند موجب  کاهش میزان قاچاق مرغ و توزیع خارج از شبکه قانونی شود،  امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تاثیر گذاشته و کوتاهی دست دلالان و واسطه ها را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تولید مرغ روندی ادامه دار است و برای رسیدن جوجه یک روزه به سن کشتار حدود 45 تا 50 روز زمان می برد به همین خاطر نمی توان تاثیر اصلاح قیمت در این سه روز را برروی تولید تعیین کرد با  بدون شک آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز