خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد:

برخورد جدی فرمانداران با متخلفان اصناف در ایام کرونا/رستوران ها به صورت بیرون بر فعالیت کنند/ساعت ۲۲ به بعد ماشین ها باید توقیف شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۱۱

استاندار قزوین گفت: از امروز هر صنفی که مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کند باید از سوی فرماندار همان شهرستان مورد حمایت قرار گیرد و اصناف متخلف نیز با برخورد جدی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در هفتادمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، افزود: چندان موافق تعطیلی مشاغل نیستیم و بیشتر خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: مسئولیت تعطیلی یا فعالیت یک واحد صنفی در استان از امروز تا یک هفته بر عهده فرمانداران است و اگر نتیجه اقدامات آنها مطلوب نبود ستاد استانی وارد عمل می‌شود و تصمیم گیری می‌کند.

جمالی پور تصریح کرد: اگر مدیریت فرمانداران در این مدت خوب بود، اقدامات پیشگیرانه برعهده آنها باقی می‌ماند، اما اگر مدیریت مناسبی صورت نگرفت و وضعیت کرونا در شهرستان‌ها افزایش یافت، در آن موقع، تصمیمات از حوزه شهرستان خارج می شود و به صورت استانی مدیریت و پیگیری خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه هیچ مسئولی برای تعطیلی اصناف و مشاغل از جمله رستوران‌ها تمایل ندارد، اظهار داشت: برخی اصناف گناهی ندارند و به خاطر تخطی دیگران در حال ضرر و زیان هستند، اما برخی دیگر از این مراکز، ازدحام ایجاد می‌کنند و هیچ یک از شهروندان حاضر در این مراکز هم ‌ماسک نمی‌زنند.

جمالی پور ادامه داد: برخی پاساژها در استان قزوین ملزم هستند یک نفر را جلوی درب مامور کنند تا برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم تذکر دهند و اگر این مهم رعایت نشود بلافاصله باید تعطیل شوند.

این مقام ارشد اجرایی استان قزوین تاکید کرد: بهتر است رستوران‌ها به صورت بیرون بر فعالیت کنند چون قرار نیست به خاطر درآمد و معیشت جان خود را از دست بدهیم و لازم است که با تدبیر و همکاری و هماهنگی با هم در این مسیر قدم برداریم. 

جمالی پور بر کنترل خودروها از ساعت ۲۲ امشب تاکید کرد و گفت: ساعت ۲۲ به بعد ماشین ها باید توقیف یا جریمه شوند و نظارت های سختگیرانه ای در این خصوص صورت گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در خصوص تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت کارمندان وجود ندارد و همه کارکنان اداری باید بر اساس روزهای معمولی سرکار حاضر باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز