خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

کاشان رتبه برتر استان در اشتغالزایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۲۸۰

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت:در ۵ماهه منتهی به اسفند سال گذشته،یک هزار و ۷۴۲ فرصت شغلی توسط صنایع تولیدی وصنعتی فراهم شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه چالش کمبود نیروی کار در کاشان روز به روز جدی تر شده و می بایست در سال جدید با کمک نخبگان و سایر مدیران حوزه اشتغال راهکاری اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده شود تاکید کرد: همزمان با شروع فرایند گلاب گیری و افزایش سطح زیر کشت مزارع گل محمدی و دارویی شهرستان، حداقل ۵۰۰ نیروی کار برای امر گل چینی  و خدمات کشاورزی وجود دارد و عدم تامین نیروی انسانی این بخش می تواند در امر برداشت به موقع محصول وتولید گلاب مشکلاتی ایجاد کند.

وی خاطر نشان شد: همزمان با آغاز فصل بهار و به بار نشستن درختان زردآلو، گوجه سبز و گیلاس در مناطق روستایی کاشان، کارگران زیادی از استان های مجاور برای یافتن کار به کاشان مهاجرت می کنند و امسال که نیاز بیشتری به این افراد احساس می شود، مشوق هایی مانند پرداخت به موقع حقوق و دستمزد و بیمه، روش هایی است که می توانند در جذب کارگر موثر باشد.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به ارزیابی عملکرد شهرستان در حوزه اشتغال در سال گذشته که بر مبنای آمار ثبت شده در سامانه اشتغال بازار کار "سابک" به دست آمده است تاکید کرد: طبق این گزارش کاشان توانسته است در ۵ ماه پایانی سال با ثبت ۵۵۱ مورد اشتغال به صد در صد تعهد خود عمل کند و از این منظر در جایگاه نخست و برتر استان قرار دارد.

خاندایی تاکید کرد: در ۵ماهه منتهی به اسفند سال گذشته، در مجموع یک هزار و ۷۴۲مورد فرصت شغلی از طرف شرکت های تولیدی وصنعتی کاشان ایجاد شد که تنها نهصد و ۶۴ متقاضی کار به صنایع معرفی شد و ۷۸۰ درخواست دیگر به دلیل کمبود نیروی کارهمچنان بدون پاسخ مانده است.

وی با بیان اینکه افراد متقاضی کار می توانند با مراجعه به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی مستقر در کاشان در کمترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند گفت: با توجه به شعار سال که بر تولید،پشتیبانی ها و رفع موانع پیش رو تاکید دارد،تلاش می کنیم برنامه ریزی جامع و دقیقی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان از طریق جذب افراد بومی صورت بگیرد تا وقفه ایی در مسیر تولید نباشد. 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان تصریح کرد: در صورتی که موفق به مهار  بحران فعلی شهرستان که رفع دشواری تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع است نباشیم،مجبور به آزمایش گزینه های  دیگر  نظیر دعوت کارگر از داخل استان و سایر نقاط کشور حتی استفاده از اتباع خارجی دارای مجوز برای انجام برخی امور خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز