خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در اسفند سال گذشته بیش از ۵١ درصد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۳۳۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در اسفند ماه سال گذشته ۵۱.۶ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری استان ۴۹.۴ و در نقاط روستایی ۵۹.۶ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۱ و روستایی نیز ۲.۱ کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در اسفند ماه سال گذشته ۲.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۴ و روستایی ۲.۶ درصد مشخص شده که به ترتیب ۰.۴ و ۱.۱ درصد کاهش یافته است .

جمشیدی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در اسفندماه سال گذشته استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۷۳.۹، پوشاک و کفش ۶۵، مسکن ۱۶.۹ و گروه بهداشت و درمان ۳۱.۲ بوده است. این ارقام را برای کشور به ترتیب ۶۶.۶ ، ۵۲.۱ ، ۲۹.۷ و ۴۰.۲ است.

وی گفت: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۲۹۴.۷، مناطق شهری ۲۸۳ و روستایی ۳۴۵.۹ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز