خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دمای ۱۸ درجه‌ای هوا در شرق کشور/ وزش باد شدید در یزد، فارس و بوشهر / ورود سامانه بارشی از چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۶۲

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما را داریم، اما در شرق کشور با کاهش دما مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر، افزود: از پدیده‌های جوی قابل ملموس کاهش دما در شرق کشور است که نسبت به روز قبل ۱۷-۱۸ درجه هوا سردتر شده است و بسیاری از مناطق مانند خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود.

وی گفت: البته به غیر از شرق کشور در بیشتر مناطق روند افزایش دما را پیش رو داریم که این روند در تهران ملموس است و تا روز جمعه نیز هوا گرم‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد نسبتاً شدید در سیستان و بلوچستان پدیده دیگری است که پیش رو داریم. وزش باد در یزد و مناطق شمال شرق نیز اتفاق می‌افتد به ویژه در استان فارس و بوشهر که این وزش باد توام با گرد و خاک است و اوایل شب نیز بر میزان سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

اصغری ادامه داد: وزش باد باعث می‌شود که آب‌های جنوبی کشور، خلیج فارس تا تنگه هرمز متلاطم باشد.

وی افزود: از فردا روز آرامی پیش رو خواهیم داشت، اما از غروب روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که در کرمانشاه و ایلام بارندگی‌ها شروع خواهد شد و بارش‌ها نیز نسبتا مطلوب خواهد بود و در واقع بارش های بهاری موقتی و توام با وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: این شرایط را با تاخیر در همدان، لرستان، استان مرکزی و قم نیز پیش رو خواهیم داشت و صبح پنجشنبه نیز بارش‌ها به البرز و تهران خواهد رسید، در پی آن نیز بارش‌های پراکنده‌ای در نیمه شرقی و شمال کشور پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز