خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

صدور 21 مجوز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف توسعه پایدار بخش کشاورزی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۹۶۰

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 21 مجوز برای تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با مجموع ظرفیت تولید سالانه 258 هزار تن محصولات فرآوری شده و غذایی با هدف توسعه پایدار در بخش کشاورزی، صادر شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر گفت: تاسیس واحدهای تولیدی که قابلیت جذب 402 هزار تن مواد خام کشاورزی را دارند، 5170 میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: راه انداری این واحدهای تولیدی زمینه را برای اشتغال 1016 نفر به طور مستقیم در  سطح استان ایجاد می کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی  بخش کشاورزی، ایجاد این صنایع بین دو بخش کشاورزی و صنعت ارتباطی موثر ایجاد کرده که زمینه مناسبی برای توسعه پایدار بخش کشاورزی فراهم می‌آورد. علاوه بر این، این ارتباط در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، بالا بردن بهره برداری بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، سطح درآمد روستائیان، افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سال 1400 که به عنوان " تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها" آراسته شده، با حمایت از  ظرفیت های سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی به ویژه در زمینه محصولات دارای مزیت نسبی مانند انگور، کشمش، سبزی، پسته و صیفی‌جات و همچنین ساماندهی سیستم‌های انبار داری و ذخیره محصولات کشاورزی و دامی، برنامه ریزی پشتیبانی از این صنایع و رفع موانع را در برنامه کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز