خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش‌های بهاری در اغلب استان‌های کشور / وزش باد در استان‌های شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۴۸۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از استان‌های کشور تحت تاثیر رگبار‌های بهاری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز رگبار‌های بهاری را در شرق استان خوزستان و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی انتظار داریم.

وی گفت: فردا دوباره در ساعات بعد از ظهر در همین استان‌ها شرایط برای رگبار‌های بهاری کاملا مساعد است، اما با شمالی شدن سوی جریان هوا در استان‌های ساحلی خزر هم علاوه بر اینکه بارندگی آغاز می‌شود، روند کاهش دما را هم پیش رو خواهیم داشت.

ضرابی افزود: کاهش دما برای فردا و پس فردا را ۶ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت.

وی گفت: البته بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و همین طور خراسان شمالی و خراسان رضوی، بخش‌هایی از استان اردبیل و مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: تمرکز بارش‌ها عمدتا در استان خراسان رضوی خواهد بود و پس فردا در نوار شمالی کشور انتظار رگبار بهاری داریم و تمرکز بارش‌ها در شرق سواحل دریای خزر منطقه شرقی مازندران، استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: پدیده وزش باد برای امروز و فردا در شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود که عمدتا می‌تواند گردوخاک به همراه داشته باشد و به کاهش کیفیت هوا بینجامد.

ضرابی افزود: امروز و فردا آب‌های خلیج فارس هم با توجه به وزش باد نسبتا شدید در بخش‌های شمالی مواج و متلاطم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز