خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار هرمزگان اعلام کرد:

هرمزگان پیشتاز در راه اندازی و استفاده از سامانه الکترونیکی رصد و پایش مصوبات شوراهای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۹۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان اولین استان در کشور توانست، فرآیند تمامی مصوبات شوراها را از طریق سامانه الکترونیکی رصد و پایش مصوبات شوراهای اسلامى شهرها انجام دهد و از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی وزارت کشور این استان به عنوان استان پیشتاز و موفق در این سامانه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا مدرس اظهار کرد: این سامانه به گونه ای طراحی شده که در فرصت قانونی می بایست فرآیند رسیدگی انجام شود و در غیر این صورت موضوعات مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد و این امر رسیدگی به موارد در فرصت قانونی را الزامی خواهد کرد.

وی ادامه داد: حذف کاغذ، رسیدگی سیستمی، دسترسی آنلاین، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضا شامل اعضای هیأت تطبیق و اعضای شوراها، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و مشخص شدن نوع مصوبات که شوراها بر آن تاکید داشتند شامل مصوبات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری از ویژگی‌های این سامانه است و فرآیند رصد و پایش مصوبات هیأت تطبیق شوراها به  سامانه رسیدگی به تخلفات و هیأت های حل اختلاف متصل خواهد شد که مزایای متعددی در بر خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: یکی از مواردی که توسط معاونت توسعه عمران و امور شهری و روستایی وزارت کشور پیگیری شد، راه اندازی سامانه ملی رصد و پایش الکترونیکی مصوبات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بود که با استفاده از این سامانه، مراحل مربوط به مصوبات الکترونیکی و موجب ارتقای بهره‌وری خواهد شد و در بحث رصد و نظارت بر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مؤثر است.

مدرس با اشاره به لزوم آموزش شوراها برای استفاده از این سامانه، تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که نیاز بود در رابطه با این سامانه انجام شود، بحث آموزش مرتبط با رؤسا و اعضای شوراها و دبیرخانه شوراها بود که کارکنان مرتبط با شوراها که در فرمانداری‌ها مشغول به کار بودند، بتوانند تسلط کافی را نسبت به این سامانه داشته باشند.

وی گفت: به همین منظور، با هماهنگی و همکاری اداره فناوری اطلاعات استانداری، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در مدت دو ماه، آموزش جامعی به اعضای شوراها، دبیران هیأت تطبیق و برخی کارشناسان فرمانداری‌های استان ارائه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان همچنین از تلاش‌های صادقی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان برای پیگیری های انجام شده در این راستا و همکاری شهرداری ها، اعضاى شوراهای اسلامی شهرها و هیأت تطبیق شهرستان ها، تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز