خبرگزاری کار ایران

خزائلی خبر داد:

بازدید از اماکن تاریخی قزوین در نوروز افزایش داشته است/ بیشترین بازدید از سه مکان تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۵۵

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: بازدید نوروزی مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی قزوین نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: آمار بازدید‌های سال گذشته و امسال در برابر بازدید‌های سال ۹۸ به طور قطع ناچیز بوده، اما استقبال نوروزی امسال مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی و طبیعی با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش داشته است که آمار رسمی در روز‌های آینده جمع آوری و اطلاع رسانی خواهد شد.

به‌گفته او، اماکن امامزاده حسین(ع)، سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی بیشترین میزان بازدید را داشته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تعطیلی تمامی آب انبار‌های قزوین در طول تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و گفت: این اماکن به لحاظ نداشتن تهویه مناسب و احتمال افزایش ریسک ابتلا به ویروس کرونا، تعطیل شده است.

خزائلی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا حضور ۱۰ تا ۱۵ نفره را برای بازدید از موزه‌های شهر را بلامانع دانسته، تاکید کرد: به تمامی راهنمایان گردشگری ابلاغ شده که گروه‌های گردشگری را با این تعداد افراد تقسیم بندی کنند و اجازه ندهند ازدحام جمعیت منجر به افزایش زنجیره ابتلا به این ویروس شود.

خزائلی از هموطنان خواست امسال هم از سفر‌های نوروزی پرهیز کنند، اما اگر سفر را با تمام مخاطرات آن انتخاب کرده‌اند، ملزم به استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

۱۲ اثر تاریخی استان قزوین در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز