خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان:

بیش از هزار دانش آموز در قزوین از تحصیل بازمانده اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۲۲۲

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۳۱۷ دانش‌آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی و از این تعداد ۲۲۸ نفر در مدارس جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار کرد: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲ مرحله در سطح استان انجام شد که در مرحله اول ۷۷۳ دانش آموز لازم به تعلیم بازمانده از تحصیل و در مرحله دوم ۵۱۲ دانش آموز پایه اول شناسایی شدند و در مجموع تعداد بازماندگان از تحصیل در استان به یک هزار و ۳۱۷ نفر رسید.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان بیان کرد: بیشترین آمار دانش آموزان لازم به تعلیم استان در شهرستان های قزوین و البرز هستند که ۸۰ درصد این افراد دانش‌آموزان ایرانی و ۲۰ درصد اتباع خارجی بوده اند.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۶۵ نفر از این افراد در بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، هنوز شناسایی نشده اند و نشانی از محل سکونت آنان در دست نیست.

 وی اضافه کرد: ۳۱۴ نفر از این کودکان دارای معلولیت جسمی هستند، ۶۵ نفر از استان مهاجرت کرده و حدود ۵۵ نفر از ایران خارج شده اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۲۹ نفر از این دانش آموزان دارای بیماری صعب‌العلاج بوده، ۱۷ نفر گرفتار فقر و ۲ نفر زیر ۱۱ سال ازدواج کرده و ۵۴ نفر از مجموع افراد شناسایی شده فوت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به اینکه تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان قزوین زیاد نیست، اگر تمام دستگاه ها به آموزش و پرورش کمک کنند، حداکثر در مدت زمان کوتاهی درصد بالایی از این کودکان تحت آموزش قرار خواهند گرفت .

اصغری با بیان اینکه مهم‌ترین چالش پیش رو در این زمینه دریافت اطلاعات آنها شامل آدرس اسمی و دقیق کودکان است، گفت: بخش بسیاری از این دانش‌آموزان دارای مشکلات اقتصادی و درمانی هستند و اگر بتوانیم همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه های مرتبط برقرار کنیم بخشی از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: از مصادیق عدالت آموزشی این است که بتوانیم همه کودکان را تحت پوشش قرار دهیم و آموزش فراگیر داشته باشیم تا حتی یک دانش آموز هم از تحصیل باز نماند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر فقر و تنگدستی عامل عمده ترک تحصیل کودکان محسوب می‌شود و بدسرپرستی یا فقدان سرپرست بودن، همچنین نارسایی‌های جسمی شامل معلولیت‌ها و بیماری مختلف از دیگر عوامل مرتبط در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز