خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان آتش‌نشانى شیراز در گفت و گو با ایلنا:

ثبت 1200تماس شـهروندان با آتش‌نشانى و وقوع 80 حادثه در تندباد جمعه شب / حادثه تندباد خسارات جانى نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۷۵

رئیس ســازمان آتش‌نشانى شیراز با بیان اینکــه وزش تند باد در روز جمعه ســبب شـد که بیش از 1200 تماس تلفنى به مراکز 125 انجام شود، گفت: شهروندان بابت خطرات احتمالــى این تندبـاد دچار نگرانى شـده بودنـد که در اغلب موارد، با مشــاوره‌هاى ایمنى ماموران آتش‌نشانى، نگرانى‌شان برطرف شــد.

محمدهادى قانع در گفت وگو با ایلنا، با بیان اینکه تندباد جمعه شب منجر به حدود 80 فقره حادثه در شهر شیراز شد، افزود: بلافاصله نیروهاى آتش‌نشانى براى انجام عملیات به این حوادث رسـیدگى کردند.

قانع با بیان اینکه اغلب موارد منجر به حادثه ناشـى از تند باد جمعه شب شامل قطع برق، سقوط اشیاء از ارتفاع، سقوط تابلوهاى راهنمایى و رانندگى، شکســته شــدن درختان، پرتاب شـدن اجســام به محیط و قطع برق منجر به توقف آسانسور بوده است، یادآور شد: با بررسى مجموع این اتفاقات، به نظر مى رسـد شهروندان باید نسبت به رعایت اصــول ایمنى در هنگام وقوع حوادثى مانند تندباد و زلزله حساسیت و آگاهى کامل داشته باشند.

وی افزود: شـهروندان در هنـگام وقـوع تندبـاد، از نزدیک شدن به ساختمان هاى نیمه کاره، تیرهاى برق، درختان و اسـتفاده از آسانسـور خوددارى کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانى شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تندباد شامگاه جمعه، خسارات جانى بر جا نگذاشت، گفت: با این حال با چند مورد مصدومیت مواجه شدیم کــه مهمترین آنهـا مصدومان مربوط به ســقوط تابلوى ورودى شهر صدرا بوده که روى چند خودرو سقوط کرد و تعدادى از شــهروندان به این خاطر در بیمارستان بسترى شــدند.

محمدهادى قانع سپس با اشــاره به برخى موارد ایمنى که شــهروندان باید در هنگام وزش بادهاى شــدید در نظر داشــته باشند، بیان کرد: شــهروندان در این گونه مواقـع باید در صورت امکان از منزل خود خارج نشـوند، چرا که در این مواقع، شکسـته شدن تیرهاى چراغ برق دور از انتظار نیست و از همین رو خطر گرفتار شدن افراد در آسانسـورها نیز وجود دارد.

محمدهادى قانع سپس با بیان اینکه در هنگام وزش بادهاى شــدید، شهروندان باید از رفتن به پشت بام ها خوددارى کنند، تصریح کرد: همچنین شهروندان باید از نزدیک شدن به ساختمان‌هاى نیمه‌کاره یا در حال ســاخت نیز خوددارى کننــد، چرا که احتمال ســقوط برخى وســایل این ســاختمان‌ها وجود دارد.

قانع همچنیــن در پایان توصیــه مى کند که شــهروندان پس از وقــوع زلزله یــا تندباد، باید کلاهک‌ دود کش‌ها را  بررسـى کننـد، چرا کــه امکان جابه‌جایــى این کلاهک‌ها و خطر گاز گرفتگــى افزایش مى یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز