خبرگزاری کار ایران

۲۳ اسفندماه در تالار حافظ شیراز؛

اولین کنسرت آنلاین ایل قشقایی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۶۵۶

کنسرت آنلاین گروه جیران قشقایی به خوانندگی رسول یعقوبی و با حمایت کمیته فرهنگ و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان روز شنبه ۲۳ اسفندماه ۹۹ ساعت ۲۱ در تالار حافظ شیراز بصورت آنلاین از طریق پلتفرم های مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، زین‌العابدین یزدانیان تهیه‌کننده کنسرت جیران قشقایی و عضو کمیته فرهنگی هنری شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط پیش آمده در یکسال گذشته و فضای کرختی که بخاطر قرنطینه، بعضا بر جامعه حاکم شده است، تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت های هنری طایفه فارسیمدان، برای لحظاتی هم که شده شادی را به خانه‌های مردم بیاوریم. 

زین العابدین یزدانیان اضافه کرد: کمیته فرهنگی و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان بر این است که ابتدا هنرمندان عزیز طایفه شناسایی و معرفی شوند و سپس پشتیبانی قوی برای ارائه و تقویت هنر این عزیزان باشد و در این راستا  فراخوان‌های متوالی ارائه شده و تعداد زیادی از هنرمندان طایفه شناسایی شده‌اند و با حمایت از این هنرمندان جوان، در شناساندن فرهنگ قشقایی که یکی از فرهنگ‌های اصیل ایران عزیزمان است اهتمام ورزیدیم و همچنان این فراخوان ادامه خواهد داشت.

دکتر مسعود یوسفی رئیس شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان، نیز در صحبت‌های خود گفت: موسیقی تاریخ ایل قشقایی شناسنامه قومی پرآوازه و شرح رویدادهای کوچک و بزرگ ایل است و ماجرای ناکامی‌ها، پیروزی‌ها، غم‌ها، دلتنگی‌ها و شادی های کوچندگان این دیار را رقم می زند.

موسیقی قشقایی تولد هنری است که نُت‌های آن را طبیعت، گل و بلبل، کوه و دشت، رود و مرغزار، سختی و مشقت، دل‌های پاک و بی‌آلایش و احساسات انسانی و بالاخره مردمی که جز به صفا و سادگی فکر نمی‌کنند نوشته‌اند.

رئیس اداره برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات اداره کل امور عشایری فارس ، افزود: نظر به اینکه کمیته فرهنگ و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان در راستای ارتقاء هنر موسیقی با تکیه برظرفیت و توانمندی جوانان هنرمند طایفه تشکیل شده و در همین زمینه کنسرت موسیقی توسط هنرمندان جوان و  با انگیزه طایفه بزودی بصورت زنده و مجازی اجرا خواهد شد. لذا جهت ترغیب و تشویق این جوانان با انگیزه نیاز به حمایت همه جانبه داریم. و شایسته است  همه ما در حد توان این هنرمندان با ذوق را یاری دهیم.

سایر عوامل گروه عبارتند از : نوازندگان: ویولون: فیروز هاشمی کیا، نی: کیان شفیعی، سه تار: محسن رضایی رحیمی، باغلاما: رامین مرادی، پیانو: هاتف جهانگیری، کمانچه: امین اسفندیاری، کمانچه: کیان جاویدی پور، تارباس: علی رستمی، تنبک: حسین محمودی.

مشاور رسانه ای: علی بلندنظر، روابط عمومی: محمد ناصریراد .

گروه کُرال: هانیه سلیمی، سحر ساعیان،نگار رحیمی، مهناز رحمت، المیراحشمت نیا، شکوه عباسی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز