خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری کاشان خبر داد؛

کاشت ۱۲ هزار اصله درخت در هفته منابع طبیعی کاشان/ کلنگ زنی طرح آبخوان کاشان با اعتبار سی میلیارد ریالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۷۳۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری کاشان از کاشت ۱۲ هزار اصله درخت در هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمد مهدی شریفی ضمن اشاره به گرامیداشت هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند اظهار داشت: همه ساله در این هفته به صورت ویژه درخت کاری در منطقه انجام می شود که امسال نیز طبق سال‌های گذشته با کاشت ۱۲ هزار اصله نهال به دست اقشار مختلف مردم به این پویش عمل شده است.

وی با بیان اینکه این درختان به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته است افزود: گونه های درختان مثمر از جمله توت، سنجد، زالزالک و عناب و درختان غیر مثمر از گونه های سرو، کاج، زبان گنجشکک، ارغوان، اقاقیا و زیتون تلخ بوده است که برای نگه داشتن، حفظ خاک، کنترل ذرات معلق در هوا، جلوگیری از گرد و غبار و تامین اکسیژن هوا کاشته می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری کاشان کاشت درختان به نام شهدای سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و ترویج فرهنگ درختکاری توسط مدیران و مسولان شهری را از جمله دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و ادامه داد: کاشت درخت در شهرها و روستاهای منطقه کاشان همزمان با این هفته و مانور مشترک گشت یگان حفاظت و منابع طبیعی آران و بیدگل، همچنین کاشان نهال توسط روحانیون در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از دیگر برنامه های این هفته است.

به گفته شریفی۱۸۰۰ نهال به تعداد شهدای گلگون کفن در گلزار شهدا با همکاری بنیاد شهید کاشان کاشته شده است.

وی همچنین از افتتاح پروژه های آبخیز داری در این هفته خبر داد و تصریح کرد: کلنگ زنی طرح آبخوان کاشان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به طول ۵۰۰ متر مربع و حجم ذخیره آب ۵۰۰ هزار متر مکعبی برای کنترل سیلاب و روان آبهای منطقه در پایان هفته انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز