خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفا:

۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۳۷

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد تصفیه خانه های فعال کشور با احتساب تصفیه خانه آب سد کلان ملایر که امروز به بهره برداری رسید، به ۱۶۰ مورد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا جانباز امروز در آیین بهره برداری طرح آبرسانی از سد کلان به ملایر که در قالب هفته چهل و سوم پویش هر هفته#الف_ب_ایران برگزار شد، افزود: مرحله نخست طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، شامل سامانه انتقال آب به طول ۳۸ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه، آبگیر و تاسیسات وابسته، به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور وزیر نیرو در این شهرستان بهره برداری شد.

وی اظهار داشت: تصفیه خانه این طرح ۳۸۰ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد که در پیک مصرف بیش از ۵۰۰ لیتر در ثانیه را می تواند تصفیه کند.

جانباز عنوان کرد: سامانه این تصفیه خانه برای تامین آب آشامیدنی بیش از ۱۷۰ هزار تن از جمعیت شهرستان ملایر و روستاهای مسیر طراحی و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی های این تصفیه خانه این است که اجرای طرح آن با مشارکت بخش خصوصی و به روش بی.او.تی (قرارداد بلند مدت با بخش خصوصی)، با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل هزینه های عمرانی بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح آب بسیار با کیفیتی تقدیم مردم می شود، بیان کرد: همه امکانات این تصفیه خانه به روز و تجهیزات کنترلی و آزمایشگاه آن در کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت  ۲ دهم NTU (واحد اندازه گیری کدر بودن آب) است که در دسته با کیفیت ترین آب های سطحی در جهان محسوب می شود.

جانباز تاکید کرد: پیش از این ۱۵۹ باب تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۱.۹ میلیون متر مکعب در شبانه روز در سطح کشور بهره برداری شده بود که سهم تصفیه خانه‌های بهره برداری شده در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۰ باب تصفیه خانه است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب ملایر یکصدو شصتمین تصفیه خانه آب کشور است، افزود: بیش از ۲۵ درصد از تصفیه خانه های آب کشور در این دولت به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد: همزمان با این آیین تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین در استان کرمانشاه نیز به عنوان دویست و چهل و هفتمین تصفیه خانه فاضلاب کشور و هفتاد و نهمین تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری شده در دولت یازدهم و دوازدهم، بهره برداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز