خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

تعدیل نیروی کارگری نداشتیم/ وزارت کشور با دریافت ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری اصفهان موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۴۶

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال جاری تعدیل نیروی کارگری نداشتیم، گفت: وزارت کشور با دریافت هفتصد میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری اصفهان موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در هفتاد و سومین جلسه سه‌شنبه ها با رسانه اظهار داشت: در سالی که گذشت با ۷۲ افتتاحیه و پروژه در خدمت مردم اصفهان بودیم.

وی ادامه داد: شاهد فعالیت بزرگ در عرصه خدمت به مردم بوده ایم که آخرین مورد آن بهره برداری از خیابان‌های تابان، آسمان و پل آفتاب بود که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

انقلاب عمرانی

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در جلسه با دولت برای بودجه ۵۶۰ میلیون یورو مذاکره کردیم که موافقت اولیه کسب و دو شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برای این موضوع انتخاب شده اند که منتظر موافقت شورای اقتصاد برای نهایی شدن کار و خرید تجهیزات توسط این شرکت ها برای توسعه زیرساخت های شهر اصفهان هستیم.

وی یادآور شد: اگر تحریم ها و گرانی دلار نبود امروز می توانستیم بگوییم تجهیزات را بطور کامل خریده ایم، اما متاسفانه نوسان و گرانی قیمت ارز و تحریم ها مانع انجام این مهم شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تعداد مسافران مترو از ۱۶۰۰۰ مسافر از روزهای آخر اسفند ۹۸ به ۱۲۰ هزار نفر رسید که با شیوع ویروس کرونا تا حدی کاهش یافت.

وی به خرید ۱۲۰ اتوبوس برای جوان سازی و توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت:  در حالی که تهیه این اتوبوس ها با وجود تحریم ها بسیار کار دشواری بود، اما این کار را انجام دادیم و تنها شهرداری در کشور بودیم که موفق به خرید اتوبوس شدیم. این یعنی انقلاب عمرانی.

نوروزی گفت: دو ابر پروژه گذر شرقی و رینگ چهارم با دو هدف معین کاهش آلودگی و ترافیک و عدالت فضایی اجرا شد.

تامین اوراق مشارکت

وی با تاکید بر اینکه اوراق مشارکت را برای تامین زیرساخت ها اختصاص می دهند اظهار داشت: اگر بتوانیم اوراق مشارکت دریافت کنیم به دلیل اینکه بازپرداخت چهارساله دارد و نصف آن را دولت پرداخت می‌کند،  می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

شهردار اصفهان از تخصیص اوراق مشارکت به شهرداری خبر داد و گفت: پیشنهاد ما دریافت  ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در جلسه با هیات دولت بود که به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و امروز صبح (سه‌شنبه ۱۲ اسفند) از وزارت کشور خبر دادند که با دریافت این مبلغ موافقت شده است. 

تعدیل نیروی کارگری نداشتیم

نوروزی تصریح کرد: در سال جاری ۱۴۰۰ نفر از پرسنل شهرداری بازنشسته شده اند و فقط دویست نیرو اضافه کردیم. ولی تعدیل نیروی کارگری نداشته ایم. با این حال از ادوار قبل با مازاد نیرو مواجه بودیم.

تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی به خرید ۷۰۰ تبلت برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به میزبانی اصفهان و به صورت مجازی با صرفه جویی های انجام شده توانستیم پانصد میلیون تومان برای خرید تبلت اختصاص دهیم. شورای شهر نیز با اختصاص یک و نیم میلیارد از بودجه یار مهربان، رقم دو میلیارد تومان به خرید هفتصد تبلت اختصاص داده شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از آموزش پرورش خواسته ایم در تحویل این وسیله کمک آموزشی به دانش آموزان نیازمند با شهرداری اصفهان همکاری نمایند.

انضباط مالی

نوروزی بر انصباط مالی در این دوره مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: شورای شهر اصفهان نیز در این موضوع ورود پیدا کرد و توانستیم هزار و هفتصد میلیارد تومان انضباط مالی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز