خبرگزاری کار ایران

دادستان خواف خبر داد:

تخلف ۵ هزار میلیارد ریالی در یک شرکت معدنی در سنگان خواف

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۳۰۹

دادستان خواف با اشاره به تخلف ۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریالی در یک شرکت معدنی پلاسری در سنگان خواف گفت: مدیر این شرکت معدنی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف با اشاره به توسعه فعالیت های صنعتی و معدنی در منطقه سنگان گفت: تخلفات و جرایم حوزه بهره برداری معادن علاوه بر تبعات سنگین زیست محیطی و تغییر شرایط زندگی مردم شهرستان باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری به مردم منطقه و تضییع حقوق بیت المال شده است که بر این اساس برخورد با متخلفان از مهم‌ترین فعالیت های این دادسراست.

مهدی قلی زاده با تاکید به اینکه دادسرای شهرستان برای توسعه زیرساخت ها و رفع موانع تولید از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود افزود: با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و بررسی های انجام شده یکی از مدیران متخلف حوزه شرکت های پلاسری بازداشت شد .

وی به نقش دادسرا در رفع موانع تولید و حمایت صددرصدی از فعالیت های بخش خصوصی ضمن حفظ حقوق بیت المال و توسعه پایدار در شهرستان اشاره کرد  و افزود: شرکت پلاسری متخلف با تخریب اراضی ملی به میزان ۱۷۰ میلیارد ریال ، استخراج غیرمجاز ماده معدنی، نقل و انتقال مال غیر به میزان تقریبی ۳۴۴۰ میلیارد ریال ، عدم پرداخت حق دولتی به میزان ۲۲۴ میلیارد ریال و کتمان اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از بهره برداری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال باعث تخلفات گسترده ای جمعا معادل ۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال کرده است.

دادستان عمومی و‌ انقلاب خواف رویکرد دستگاه قضا برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم محروم منطقه را از اصلی ترین برنامه های دادسرا اعلام کرد.

شهرستان خواف در جنوب شرقی استان خراسان رضوی قرار داشته و صاحب بزرگترین ذخایر سنگ آهن خاور میانه بوده و دهها کارخانه فرآوری سنگ آهن در منطقه سنگان خواف در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز