خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال استان اعلام کرد:

کاهش ۷ درصدی نرخ طلاق در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۶۸

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین گفت: نرخ طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان قزوین ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،حسن وفایی اظهار کرد: درصد بالایی از طلاق‌های ثبت شده در استان قزوین به زوجینی مربوط می‌شود که عمر ازدواج آنها کمتر از ۱۰ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بیان کرد: میانگین سن مردان و زنان به هنگام طلاق در استان قزوین بین ۲۸ تا ۳۷ سال است.

وفایی ادامه داد: به رغم کاهش آمار طلاق در استان، میزان ازدواج طی این مدت نسبت به قبل ۱.۶ درصد افزایش داشته اما میزان باروری و تولد نوزادان در استان کاهش یافته است.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۴۹۹ تولد در ۹ ماهه سال جاری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۶.۷ درصدی رو به رو بوده است.

این مسئول در خصوص ثبت ولادت و وفات در استان، اضافه کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز است و بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها و ۹۸ درصد وفات‌ها در استان قزوین در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که این عدد از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیر کل ثبت احوال استان تصریح کرد: در سال جاری بیشترین ولادت مربوط به شهریورماه با تعداد هزار و ۳۹۰ و کمترین میزان مربوط به آبان ماه با هزار و ۲۰۱ ولادت بوده است.

وفایی اضافه کرد: بیشترین نام پسران به ترتیب اولویت با اسامی امیر علی، امیر حسین، امیر عباس، ابوالفضل و علی و بیشترین نام دختران به ترتیب اولویت با اسامی فاطمه، رستا، زهرا، آوا، حلما و مرسانا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز