خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان:

یکی از شاخصه های تجاری سازی در حوزه سنگ سرپانتین، برند سازی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۱۲۶

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برند سازی، تجاری سازی، بسته بندی و بازاریابی مهمترین نیازمندی‌ها در مسیرموفقیت سنگ سرپانتین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد مطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح و بهره برداری از نخستین نمایشگاه دائمی دست سازه‌های هنری سنگ سرپانتین، رمز ماندگاری هنر‌های سنتی و صنایع دستی راخلاقیت و نوآوری دانست و گفت: در هنر‌های صنایع دستی سهم نوآوری و خلاقیت بیشر از ۸۰ درصد است که آن را معرفی می‌کند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های ما در صنایع دستی حفظ و احیا است، حفظ آن چیز‌هایی که از قبل ما داشتیم و احیا و به روز رساندن همان هنر‌ها و داشته‌های قدیمی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: ما از هنرمندان، حفظ و احیا می‌خواهیم و نسل جوان، تحصیل کرده و نسل ایده پرداز ما باید در زمینه احیا، فعالیت‌های خاصی داشته باشد.

او تصریح کرد: سنگ سرپانتین‌ باتوجه به فعالیت ده‌ها کارگاه درسطح شه و وجود تنها معدن این سنگ در کوه‌های مشهد و پشتوانه‌های بهداشتی و مذهبی که دارد امکان تبدیل شدن به برند سوغات مشهدالرضا(ع) راداراست، اما در کنار پیگیری‌های معین اقتصادی نیاز به توجه ویژه همه متولیان امر سوغات به ویژه مدیران در همه سطوح دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پایگاه هایی، چون خانه‌های صنایع دستی و خانه ملک را سکوی پرتاب برای هنرمندان دانست و تاکید کرد: این پایگاه‌ها موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان شده و نگاه مخاطبان‌ را هم‌ به آنها معطوف کرده است.

 نمایشگاه دائمی سنگ سرپانتین (هرکاره) همه روزه ازساعت ۱۰صبح تا ۸ و نیم‌ شب و در محل نبش چهارراه آزادشهرمشهد آماده بازدید عموم‌ شهروندان‌ و زائران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز