خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه‌های افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۴۶۷

دانشگاه جامع علمی - کاربردی ایران با امضا تفاهم نامه‌ای در مشهد همکاری علمی و آموزشی خود را با برخی از مراکز دانشگاهی کشور افغانستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این تفاهم نامه بین رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی و حضور ویدیو کنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران روز سه‌شنبه در نشست همکاری‌های بین المللی این دانشگاه با دانشگاه‌های افغانستان در مشهد به امضا رسید.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف آموزش عالی داشته که بخش عمده‌ای از آن مرهون سالهای پس از هشت سال جنگ تحمیلی و نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص است به همین علت کشور به سمت توسعه کمی آموزش عالی پیش رفت به طوری که هم اکنون در تمام شهرها امکان دریافت آموزشهای دانشگاهی برای جوانان ایرانی وجود دارد.

محمدحسین امید افزود: افغانستان نیز دوره ای طولانی را در جنگ پشت سر گذارنده و می‌تواند از تجربیات ایران در توسعه آموزشهای عالی استفاده کند و در این راستا باید آموزشهای مهارتی را مقدم بر آموزشهای نظری قرار دهد.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ مرکز آموزشی علمی - کاربردی در کشور گفت: این دانشگاه آماده هر نوع همکاری با کشور افغانستان در زمینه برگزاری دوره‌های درسی کوتاه مدت، پودمانی و بلندمدت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: خراسان رضوی نماینده این دانشگاه در همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه‌های افغانستان است و در صورت لزوم از تجارب واحدهای موفق دیگر این دانشگاه در سایر استانها بهره گرفته خواهد شد. 

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز که به صورت ویدیو کنفرانسی در این نشست حضور داشت گفت: طبق نظر رئیس جمهوری افغانستان، آموزش و افزایش مهارت افراد برای احیا و توسعه زیرساختهای کشور ضروری است و در این زمینه به کمک ایران نیاز است.

عبدالغفور لیوال افزود: آموزش و مهارت افزایی در حوزه های صنعت، معدن، آب و کشاورزی نیازهای اساسی و زیرساختی افغانستان برای این کشور نیاز  است که با توجه به توانمندیهای داخلی ایران، این کشور می تواند الگوی مناسبی برای افغانستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز