خبرگزاری کار ایران

در پی احتمال شیوع کرونای انگلیسی انجام شد؛

قرنطینه کامل روستای حسین آباد آبیک / انجام تست کرونا از تمامی اهالی/ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را بدتر می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۷۷

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان قزوین گفت: با توجه به ابتلای یک شهروند آبیکی و فوت وی بر اثر ابتلا به کرونا انگلیسی از تمامی اهالی روستای حسین آباد آبیک تست کرونا گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی با اشاره به ابتلای یک شهروند آبیکی و فوت وی بر اثر ابتلا به کرونا انگلیسی در هفته گذشته، گفت: روستای حسین آباد آبیک به عنوان زادگاه و محل رفت و آمد این فرد کماکان در قرنطینه کامل قرار دارد.

 جانشین ستاد مقابله با کرونا استان ادامه داد: تا پایان هفته جاری از همه اهالی این روستا تست مجدد کرونا گرفته می شود و در خصوص ادامه قرنطینه این روستا تصمیم گیری خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: قدرت سرایت و انتقال کرونا انگلیسی بسیار بالا و مشابه سرعت باد و نور است بنابراین باید مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود.

به گفته وی، کرونا شهر و روستا و بزرگ و کوچک نمی شناسند و در قضیه شیوع کرونای انگلیسی شاهد بودیم که ابتلای یک فرد از روستایی کوچک، کل استان و کشور را دچار نگرانی و اضطراب کرد.

این مسئول با بیان اینکه مهار کرونا به رفتار ما وابسته است، تصریح کرد: تا زمانی که به شکل شایسته از این ویروس میزبانی و پذیرایی می کنیم، ماسک نمی زنیم، عروسی می گیریم و در اجتماعات شرکت می کنیم و نکات بهداشتی را رعایت نمی کنیم، این ویروس و بیماری میهمان ما باقی خواهد ماند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه ۲ هفته طلایی را در کنترل کرونا و جلوگیری از موج جدید آن در پیش داریم، گفت: اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضعیف باشد بدون شک وارد موج جدیدی از شیوع این بیماری می شویم که می تواند سهمگین تر و خطرناک تر از موج های قبلی باشد.

 جانشین ستاد مقابله با کرونا استان در ادامه با اشاره به وضعیت فوق العاده کرونایی در استان قزوین به دنبال مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در آبیک، ادامه داد: بازار از ساعت ۸:۳۰ تعطیل است و سایر اصناف به جز صنوف و مشاغل ضروری نیز باید از ساعت ۹ شب تعطیل شوند.

حبیبی اضافه کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم و هرگونه گردهمایی تا اطلاع بعدی در استان ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح کماکان ادامه دارد و خودروهای متخلف توسط پلیس و دوربین های نظارتی جریمه خواهند شد.

معاون سیاسی استاندار از شهروندان خواست تا برای تداوم روند کاهش شیوع و جلوگیری از موج جدید این بیماری از میهمانی رفتن و میهمانی دادن و حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری کرده و در زمان حضور در مکان های عمومی و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲ متری بین افراد دیگر را مراعات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز