خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات در شیراز مطرح کرد:

تکنولوژی 5G زیرساخت تحول اقتصاد دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۱۶

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: 5 G تنها یک تکنولوژی نیست بلکه یک زیست بوم و اکوسیستم است که تحول مهمی در همه عرصه‌ها ایجاد خواهد کرد و در واقع یک توسعه متوازن است که باید در همه عرصه‌ها مانند شهر هوشمند و اقتصاد دیجیتال اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح جوشقانی در آئین افتتاح پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز افزود: اگرچه در یکسال گذشته همه کشور با بیماری فراگیر کرونا درگیر شده اما با همه معایبی که این بیماری ایجاد کرده، حوزه ارتباطات را بسیار خوب جلوه داد.

فلاح افزود: امروز بسیاری از امور شهرها، کنترل و مدیریت شهرها، آموزش، درمان، بهداشت و ... بر بستر تکنولوژی ارتباطات و این تکنولوژی پیش می‌رود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته استفاده از شبکه‌های ارتباطی به ویژه در زمینه تلفن همراه بیش از ۲.۵ برابر ظرفیت افزایش یافته است.

فلاح با بیان اینکه ۵G تنها یک سایت نیست که آغاز یک تحول جدید و یک راه نو در کشور است، عنوان کرد: شیراز در این عرصه‌ها همیشه پیشتاز بوده و در بسیاری از حوزه‌ها پیشقدم بوده و حرف برای گفتن داشته و مسوولان استان فارس هم با هوشمندی و درایتی که داشتند از ظرفیت ۵G استفاده کردند.

وی اضافه کرد: به جز تهران، این سایت نخستین سایتی است که در شیراز راه‌اندازی شده، همه امکانات سایت در شیراز روی خود سایت نصب شده و یک سایت جدید از نظر تکنولوژی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسئول ارشد فارس و مدیریت شهری شیراز خواست تا در کنار کمک به توسعه ارتباطات همراه، از ظرفیت همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، استفاده کنند تا این بازیگران هم در عرصه ارتباطات نوین به کار گرفته شوند.

فلاح ابراز امیدواری کرد که همگرایی نسل ارتباطات ثابت و همراه در شیراز رخ دهد و در یکی دو سال آینده شاهد یک ظرفیت متوازن در همه زیرساخت‌های ارتباطی در این کلانشهر باشیم، چرا که این مهم موجب ارتقای عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی خواهد شد.

سایت 5G ایرانسل به توسعه شهر هوشمند در شیراز کمک می کند

مدیرعامل ایرانسل هم در ادامه این مراسم بیان کرد: بخش عمده‌ای از زیرساخت توسعه و تحولات امروز بر بستر تحول زیرساخت ارتباطات سوار است و اگر قرار است در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، باید به صنعت آی تی و آی سی تی توجه جدی کنیم.

بیژن عباسی‌آرند ادامه داد: در حالی نسل سه و چهار تلفن همراه را وارد کشور کردیم که از این فناوری بی بهره بودیم اما شرایط امروز به گونه‌ای رقم خورده که بخش عمده‌ای از سرویس‌های جاری مردم بر بستر خدمات نسل سه و چهار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز که صحبت از نسل پنج ایرانسل می‌شود، برخی تصور می‌کنند که این مهم به عنوان یک کالای لوکس جلوه‌گری خواهد کرد اما خواهیم دید که بخش عمده‌ای از خدمات جاری کشور در آینده‌ای نزدیک بر این نسل از تلفن همراه استوار خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل، پایداری و سرعت بیشتر و فراهم کردن حجم ارتباطات وسیع‌تر برای کاربران و مشترکین را از مزایای سایت 5G ذکر کرد.

عباسی‌آرند ادامه داد: طی یکسال و نیم گذشته شرکت ایرانسل در کشور تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت ایرانسل و تجهیز اتصال به شبکه نسل پنج انجام داد.

وی با تصریح بر اینکه سایت 5G ایرانسل به توسعه شهر هوشمند در کلانشهر شیراز کمک شایانی خواهد کرد، گفت: با راه‌اندازی سایت، این خدمت به عنوان یک تکنولوژی مطلوب در شیراز منجر به توسعه شهر هوشمند خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش است، می‌توان از ظرفیت این سایت به خوبی استفاده کرد البته توسعه شبکه نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز