خبرگزاری کار ایران

تقوایی خبر داد:

رشد ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌ رضوی/ رتبه نخست استان در اشتغال‌زایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۴۴۸

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: امسال شاهد رشد ۸۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی تقوایی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: امسال شاهد رشد ۸۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوده ایم و نتیجه آن رسیدن نرخ بیکاری به ۱/۵ درصد در خراسان‌رضوی است.

وی افزود: خراسان‌رضوی از لحاظ نرخ اشتغال‌ زایی در ۹ ماهه اول امسال رتبه اول در کشور را کسب کرده است، از سویی دیگر نرخ مشارکت استانی در اشتغال و کارآفرینی در استان ۲/۴۷ است. در این زمینه استان رتبه دوم در کشور را داراست.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان ۱۴۱ میلیون دلار بوده است، در سال جاری با بهبود فرهنگ کسب‌ و کار، سرمایه‌گذاری خارجی به همراه پروژه‌هایی که قرار است تا در دولت مصوب شود، ۲۵۶ میلیون دلار خواهد بود و حدود ۱۳۰ میلیون دلار از این پروژه‌ها مصوب شده‌اند.

تقوایی بیان کرد: امسال با بهبود فضای کسب‌وکار در طول ۹ ماه اول سال، ۲۰۵ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان به آمادگی بهره‌برداری رسیده است. بعضی از صنایع مانند لوازم منزل و لوازم‌الکترونیکی به دلیل تحریم‌ها در داخل تولید شدند. اقلامی که از طریق واردات در کشور تامین می‌شدند به دلیل تحریم‌ها در کشور تولید شدند و در آن‌ها سرمایه‌گذاری داخلی انجام شده است. در حال حاضر ۳۵۰ واحد دانش‌بنیان و مراکز رشد فناور در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی در استان ورود پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز