خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی:

واکسن رازی کووپارس در ۳ دوز، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۶۰

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: غیر از عوارض مختصر و کوتاه مدت ناشی از تزریق واکسن رازی کووپارس، این واکسن در مقابله ویروس کووید ۱۹، سیستم ایمنی بدن را بالا خواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمد حسین فلاح ‌مهرآبادی امروز در  نشست خبری که در راستای رونمایی از واکسن "رازی کوو پارس" در مؤسسه سرم‌سازی رازی، برگزار شد، اظهار داشت: بعد از مدت زمان سه هفته‌ای کنترل کیفی سازمان غذا و دارو بر روی نمونه‌های واکسن تزریقی، هفته آینده مجوز اولین تزریق واکسن رازی کوو پارس بر روی داوطلبان انجام می شود.

وی با عنوان اینکه تزریق برای داوطلبان محدوده تهران و البرز انجام می‌شود، افزود: فراخوان ثبت نام تزریق واکسن کوو پارس در سایت مورد نظر بارگذاری شده است و تزریق واکسن برای ۱۳ داوطلب نخست در شرایط و مراقبت ویژه در بیمارستان رسول اکرم (ص)، تزریق انجام می‌شود.

فلاح‌مهرآبادی در خصوص طراحی واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون سه دوز دارد، دوز اول به صورت عضلانی، دوز دوم ۲۱ روز بعد از تزریق دوز اول تزریق می شود و انتظار می‌رود ۱۴ روز پس از تزریق دوم ایمنی مورد لازم ایجاد شود و دوز استنشاقی واکسن خاصیت ایمنی موضعی مخاطی ایجاد می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: یک ماه قبل از تزریق دوم بعد از اولین تزریق، یک دوز استنشاقی اسپری داخل حفره بینی می‌شود و این خاصیت ایمنی موضعی مخاطی دارد و این ایمنی میزان تکثیر ویروس در مجاری فوقانی تنفسی به حداقل می‌رساند.

وی در ارتباط با عوارض کوتاه و طولانی مدت این واکسن به خبرنگار ایلنا گفت: عوارض کوتاه مدت که مربوط به حساسیت تزریق است، خفیف و در حد قرمزی مختصر محل تزریق و احتمالا همراه با تب خواهد بود.

فلاح مهرآبادی در ارتباط با عوارض بلند مدت اظهار داشت: با توجه به نوع پروتئین خفیف شده از ویروس که وارد بدن می‌شود، این واکسن بی‌ضررترین عارضه بیماری را خواهد داشت و نتیجه آن افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد بود.

معاون موسسه رازی در ارتباط با ویروس‌های جهش یافته گفت: در صورت جهش ویروس و ثابت شدن شیوع آن، واکسن‌های چند گانه تولید می شود که این موضوع طبق مستندات لازم در اغلب کمپانی های بزرگ جهان نیز دنبال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز