خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان یزد مطرح کرد:

اشتغال ۵۰ مددجو در نمایشگاه جامعه هدف بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۰۱۶

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: تاکنون در نمایشگاه دائمی جامعه هدف بهزیستی برای ۵۰ نفر از مددجویان سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش ایلنا، اعضای کارگروه اشتغال بانوان استانداری یزد از نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه تولیدات جامعه هدف بهزیستی بازدید کردند.

مدیرکل بهزیستی در این بازدید گفت: نمایشگاه بهزیستی از دوازدهم بهمن ماه سالجاری تاکنون به کار خود ادامه داده که حیطه کلی فعالیت‌ها در یک سال گذشته شامل شناسایی متقاضیان خوداشتغالی و طرح‌های خوداشتغالی، شناسایی خوداشتغالان بی بضاعت، آموزش تولید، بازاریابی، فروش و اخذ مجوز‌های مربوط به ۲۰ کارگاه‌های وابسته بوده است.

علی محمد عطابخش خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز فرش و خیاطی، کارگاه صنایع تبدیلی خشک کن میوه و سبزی، کارگاه جوراب بافی، کارگاه تولید صنایع دستی، کارگاه تولید انواع کیف و کفش و دمپایی و کارگاه تولید انواع جوانه راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی کارگاه تولید انواع محصولات خانگی، کارگاه بسته بندی مواد غذایی، کارگاه کاربافی و پارچه بافی، نانوایی نان سالم، پیک موتوری، وانت تلفنی، شرکت خدمات فنی جوشکاری، برق کشی و لوله کشی آب و گاز و ساختمانی و شرکت خدمات نظافتی در دست اقدام است.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه، یکی از اعضای مؤسسه اشتغال شهید ابراهیم هادی (وابسته به سازمان بهزیستی) هدف مؤسسه خیریه متولی نمایشگاه بهزیستی را اشتغالزایی برای جامعه هدف عنوان کرد و گفت: به همین دلیل این مؤسسه به طور مستقیم به هیچ رشته‌ای ورود پیدا نکرده است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از تولید کنندگان حمایت کرد و برای داشتن نمایشگاه دائمی بهزیستی باید در زمینه احداث یک مجتمع کارگاهی تولیدی وابسته به نمایشگاه اقدام کرد و دست فروشان را با همکاری دفتر کارآفرینی آستان قدس، تبدیل به یک تولید کننده کنیم و بدین ترتیب تولید ملی را افزایش دهیم.

تاکنون در این نمایشگاه برای ۵۰ نفر از جامعه هدف سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده و ظرفیت اضافه کردن حداقل ۵۰ نفر دیگر هم با اخذ مجوز‌های جدید امکانپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز