خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

معوقات حقوقی کارگران شهرداری سی‌سخت مربوط به امسال نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۰۵

نماینده کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها گفت: معوقات حقوقی کارگران شهرداری سی سخت به سال های گذشته باز می‌گردد و ربطی به امسال ندارد.

فرزاد آذریان درباره معوقات حقوقی کارگران شهرداری سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: معوقات حقوقی کارگران شهرداری سی‌سخت مربوط به دوره‌های گذشته است و شهردار جدید نمی‌تواند پاسخگوی عملکرد گذشته افرادی مسئول باشد.

وی افزود: شهردار جدید سی سخت به ما اعلام کرد که در 17 ماهی که مسئولیت شهرداری را عهده‌دار شده است حقوق کارگران شهرداری این شهر به طور کامل پرداخت شده و مدارک این پرداخت‌ها موجود است و شهردار جدید برای معوقات حقوقی کارگران شهرداری در سال‌های گذشته پیگیر است که تا برج 2 سال آینده تسویه حساب شوند.

نماینده کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها در ادامه افزود: دولت شهرداری ها را بدون هیچگونه درآمد پایداری به حال خودشان رها کرده است. شهرداری ها درآمدشان هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است. حقوق کارکنان شهرداری نیز در 2 سال اخیر به شدت افزایش یافته است. دخل و خرج شهرداری با هم نمی‌خواند. این مشکلات و معوقات حقوق کارگران شهرداری ها بالای 90 درصد در تمامی کشور وجود دارد.

آذریان عنوان کرد: این مشکلات را به شهردارها نباید خورده گرفت . شهردارها امروز مانند سربازی هستند که بدون هیچ‌گونه سلاح جنگی به وسط میدان جنگ فرستاده می شوند.

این در حالی است که جمعی از کارگران شهرداری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: در ۱۱ ماه و ۱۵ روز سپری شده از سال جاری، فقط یک ماه حقوق فروردین را دو ماه پیش گرفته‌ایم؛ یعنی ۱۰ ماه مطالبات‌مان به تاخیر افتاده است.

این کارگران که هر ماه مطالبات خود را با تاخیر ۱۰ ماهه دریافت می‌کنند، گفتند: شهردار جدید که از حدود یکسال پیش مدیریت شهر سی‌سخت را برعهده گرفته؛ در روز معارفه خود وعده به‌روز کردن مطالبات‌مان را داد اما بعد از گذشت بیش از یکسال هنوز هیچ اقدام جدیدی صورت نگرفته است.

یکی از کارگران واحد خدمات شهرداری سی‌سخت با بیان این پرسش که چرا اعضای شورای شهر سی‌سخت هیچ نظارتی بر پرداخت مطالبات کارگران ندارند، گفت: ما از شورای شهرمان در مقام ناظر بر عملکرد شهردار انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز