خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شدت گرفتن کشتار سگ‌های بلاصاحب خرمشهر در روزهای اخیر/ شهردار : تکذیب می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۷۵۸

در روزهای اخیر در برخی از مناطق خرمشهر تعدادی سگ های بلاصاحب با سلاح گرم توسط افرادی ناشناس کشته می‌شوند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که مسئولان شهری کاملا نسبت به آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و معتقدند کشتارها توسط مردم منطقه رخ می دهد. اما به گفته بسیاری از دوستداران حیوانات این کشتارها توسط خود عوامل شهرداری در شب اتفاق می افتد.

مدیر انجمن حمایت از حیوانات آبادان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: سال 96 با تلاش های فراوان و سختی‌هایی که سر راهمان قرار داشت توانستیم نقاهتگاهی برای عقیم‌سازی، پلاک کردن و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب در شهرستان آبادان راه‌اندازی کنیم.

مریم پور محمد افزود: این نقاهتگاه پایگاه سگ‌های آسیب دیده است و تاکنون گروه‌های امدادی ما حدود 50 سگ معلول که دست‌شان قطع شده و یا کور و دارای بیماری سرطان هستند را پیدا کرده و به این نقاهتگاه منتقل کرده اند.

برای جلوگیری از کشتار سگ‌ها اعلام آمادگی کردیم

وی ادامه داد: شهرستان خرمشهر انجمن و نقاهتگاهی جهت نگهداری سگ‌های بلاصاحب ندارد و مدام سگ‌ها مورد کشتار قرار می گیرند. برای همکاریدر بحث عقیم سازی، پلاک کردن و واکسیناسیون سگ‌ها اعلام همکاری کردیم که یا با خود ما انجمنی ها قرارداد ببندید و یا با شهرداری آبادان، اما مسئولان این شهرستان از نحوه کار ما ایراد گرفتند که این چه کاری است سگ ها را پلاک و دوباره در سطح شهرستان رها سازی می کنید که در جواب شان گفتیم کاری که انجمن ما انجام می دهد در سال های آینده به نتیجه مطلوب می رسد و جلوی زاد و ولد سگ ها گرفته می شود.

قبل از کشتار  ذهن مردم را آماده می کنند

پور محمد عنوان کرد:سال‌هاست شهرداری ها فقط نسبت به وجود سگ های هشدار می دهند و هیچ اقدامی برای جلوگیری جمعیت آنها صورت نگرفته است. همیشه برای کشتار سگ ها از قبل کلیپی را منتشر می کنند که کودکی توسط سگ ها در فلان منطقه مورد حمله قرار گرفت و وقتی ذهنیت مردم را آماده کردند دست به کشتار سگ ها می زنند و بعد اعلام می کنند که ما نبودیم کار مردم بود.

شاید تیرهایی که شلیک می کنند کمانه کرده و به مردم اصابت کند

وی گفت: اعضای انجمن ما در آبادان بدون اجازه کلانتری و شهرداری به هیچ‌وجه نمی‌توانند اقدام به زنده‌گیری سگ‌ها با سلاح بیهوشی کنند. بعد چطور مردم عادی در منطقه ای که اهالی در حال تردد هستند تیر اندازی می کنند و عوامل انتظامی با آنها هیچگونه برخوردی نمی کند. شاید این تیرها کمانه کرده و به مردم عادی برخورد کند.

وی تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که عوامل شهرداری خرمشهر خودشان دست به کشتار سگ های بلاصاحب می زنند چرا که سلاحی که به کار می رود محال است دست مردم عادی باشد. بسیاری از شهروندان با ما تماس می گیرند و می گویند طی شب های متوالی صدای شلیک اسلحه می شنوند.

پور محمد ادامه داد: شهرداری خرمشهر برای اینکه برای عقیم سازی سگ های بلاصاحب هزینه نکند اقدام به کشتن آنها می کند.

اهالی منطقه به سگ ها شلیک می کنند

رئیس شورای شهر خرمشهر نیز در این باره به ایلنا گفت: اخیرا مردم به دلیل حمله سگ‌های بلاصاحب به فرزندان‌شان در برخی از مناطق حاشیه شهرستان خرمشهر با اسلحه شکاری مجوز دار به آنها شلیک کرده‌اند. در منطقه بهروز خرمشهر نیز اهالی 3 روستاهای نهر 9، 10 و11  با اسلحه شکاری و به دلیل زیاد شدن تعداد سگ‌ها اقدام به کشتارشان می کنند. عده ای از شهروندان با ما تماس گرفتند که عوامل شهرداری دارد سگ های بلاصاحب را می کشد که ما این موضوع را از سوی عوامل شهرداری رد کردیم. چرا که شهرداری اجازه چنین کاری را ندارد و در دوره شهردار قبلی یکبار این اتفاق افتاد که با وی از سوی شورای شهر برخورد شد.

موسی مطوری جزیره گفت:سگ بلاصاحبی چندی پیش گلوی دختری در منطقه حاشیه شهر را درید و برای باز کردن راه تنفس این دختر تا رساندش به بیمارستان مجبور شدند خودکار در گلویش بگذارند و تاکنون برای درمان 3 بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

تکذیب می‌کنم

شهردار خرمشهر نیز در این باره در گفت و گو خبرنگار ایلنا اظهار داشت: کشتار سگ های بلاصاحب توسط عوامل شهرداری نبوده و کاملا این موضوع را تکذیب می کنم. کشتار سگ‌ها در شهر زیاد اتفاق می‌افتد. متاسفانه تعدادشان زیاد شده و چند مدت پیش نیز برای چند شهروند مشکل ساز شدند. 

منصور علوانی ادامه داد: اهالی مناطق مختلف خرمشهر برای کشتن سگ های بلاصاحب به سمت شان تیراندازی یا مسموم شان می کنند. پارسال دختر بچه‌ای را گاز گرفتند که تاکنون برای بهبودی کامل تحت درمان است. دو هفته پیش نیز دختر بچه دیگری مورد حمله سگ ها قرار گرفت که یکی از همسایه های شان وی را نجات داد.

وی افزود: در خرمشهر برای سگ های بلاصاحب نقاهتگاه نداریم. ولی قرار است به تازگی با شهرداری آبادان زمینی را خریداری و تا 2 ماه آینده برای نگهداری این سگ های بلاصاحب نقاهتگاهی بسازیم.

گفت و گو: مریم بازوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز