خبرگزاری کار ایران

شهردار اردکان:

اردکان فاقد طرح جامع گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۶۸۹

شهردار اردکان با بیان اینکه شهر اردکان فاقد طرح جامع گردشگری است، گفت: امروز نیاز است با یک سند چشم انداز و برنامه ای کلان برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری برای شهر شود.

به گزارش ایلنا عبدالمطلب رهنما شهردار اردکان در جمع خبرنگاران از سرمایه گذاری مردم این شهر در خارج از این شهرستان و در شهرهای یاسوج، شیراز و صدرا خبر داد و گفت: علیرغم موقعیت مناسب شهرستان سپیدان و شهر اردکان در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری، مردم این شهر سرمایه های خود را در شهرهای دیگر سرمایه گذاری می‌کنند.

وی به کاهش جمعیت در سپیدان اشاره کرد و گفت: سپیدان بیشتر یک شهر مهاجر فرست است و برای جلوگیری از این مهاجرت ها نیاز به طرح های مطالعاتی داشتیم.

 رهنما با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر اردکان مربوط به سال ۷۵ است، گفت: علیرغم انعقاد قرار داد در سال ۹۱ برای بازنگری طرح جامع هنوز طرحی به شهرداری ابلاغ نشده است البته ابلاغ طرح نیز دیگر فایده ای ندارد زیرا افق طرح تا سال ۱۴۰۰ طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهر اردکان از نظر زیرساخت های توسعه ای ضعیف است و رویکرد شهرداری در حال حاضر افزایش زیرساخت ها به ویژه در حوزه های عمرانی، فضای سبز و بهداشتی است.

شهردار اردکان ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر اردکان بیش از این ۳.۵ متر مربع بوده که امروز با احداث ۳ پارک جدید این سرانه به ۱۶ متر رسیده است و با استاندارد مطلوب آن که ۲۹ متر مربع به ازای هر نفر است ۱۳ متر فاصله دارد.

وی خاطر نشان کزد: رستوران شهرداری اردکان دارای ۲۰ درصد رشد و پیشرفت فیزیکی است و عملیات اجرایی شهریازی این شهر بزودی آغاز خواهد شد.

رهنما از تخفیف عوارض در شهر اردکان سخن گفت و ادامه داد: تخفیفات عوارضی شهرداری به صورت پلکانی بوده است که از ابتدای سال تا انتهای سال کاهشی خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: بودجه شهرداری اردکان ۷.۵ میلیارد تومان است که به صورت کامل محقق شده و بودجه پیشنهادی سال آینده نیز با ۲۰ درصد افزایش ۹.5 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی محور بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اردکان را تکمیل پروژه های نیمه تمام و کلنگ زده شهر سپیدان اعلام کرد.

رهنما در مورد پارک کوهپایه سپیدان نیز گفت: این پارک یک پارک ترکیبی است که هم اقامتی است هم دارای سالن آمفی تئاتر در ظرفیت 400نفر که در آن این امکانات لحاظ شده است که در 14اسفندماه به بهره برداری کامل می رسد.

سرمایه گذاری های بزرگ در پیست پولاد کف بر روی ورزش های زمستانی

در ادامه این نشست اصغر ظریفکار مدیر پیست اسکی پولادکف سپیدان نیز از اردوی تیم ملی بانوان اسکی کشور در این پیست خبر داد و گفت: این اردوی ۲۰ روزه تا بیستم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی، علت انتخاب این پیست را به عنوان مکان اردی تیم ملی وضعیت بسیار مناسب و فنی آن نسبت به پیست های توچال، دیزین و شمشک اعلام کرد و گفت: شیب مناسب و یخ زدگی این پیست باعث شده تا سطح کیفیت آن مانند پیست های اروپایی باشد و این مهم برای برگزاری مسابقات برای تیم ملی در مسابقات حائز اهمیت است.

ظریفکار از بزرگترین سرمایه گذاری در ورزش های زمستانی در این پیست خبر داد و گفت: علی رغم اینکه ورزش، ورزشکاران و باشگاه ها مورد حمایت قرار نمیگیرند اما در پیست پولادکف سرمایه گذاری های بزرگی بر روی بازی های زمستانی صورت گرفته است.

وی طول مسیر اسکی پیست پولاد کف را ۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: امکان رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این پیست وجود دارد.

ظریفکار در پایان با بیان اینکه در اتاق بازرگانی شیراز طرح تعطیلات آخر هفته و اصلاح آن به دو روز تائید و تصویب شده است و به عنوان یک پتانسیل گردشگری به کشور اعلام شده است، هنوز در این زمینه تصمیمات قاطعی گرفته نشده است در صورتیکه ایران در سطح دنیا کمترین میزان تعطیلات را داشته و این مبحث بر بحث گردشگری بسیار تاثیرات منفی گذاشته داشته است.

وی در ادامه به پیشرفت های زیرساختی سپیدان و پیست اسکی در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز این شهر یک شهر پیشرفته است و پیست اسکی با کمک همه راه اندازی شد.

ظریفکار خاطرنشان کرد: به هر حال یک محل ورزشی و گردشگری ملاحظات خاص خود را دارد که با همدلی مسوولان و نگاه بلند به مسائل می توان برای احداث آن اقدام کرد.

وی همچنین گفت: ما جنوبی ترین پیست اسکی در دنیا هستیم که آب و هوای مناسب سپیدان موجب شده علی رغم بارش کم همچنان رونق خود را حفظ کند.

ظریفکار تصریح کرد: به اذعان ملی پوشان پیست اسکی سپیدان شباهت بسیاری به پیست های جهانی مسابقات دارد و این نیز جزو مزیت های آن محسوب می شود.

وی ادامه داد: گردشگری برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است که یک سرمایه گذاری با دوام محسوب می شود و سپیدان نیز با توجه به شرایط خوبی که دارد، می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز