خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبرداد:

جریمه ۶ میلیاردی متخلفان اقتصادی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۴۳۸

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان‌گفت: قاچاقچی سوخت از سوی تعزیرات حکومتی همدان بیش از پنج میلیارد ریال جریمه شد.

به گزارش ایلنا از همدان، داریوش جودکی با بیان اینکه در پی کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق، متهم توسط تعزیرات حکومتی همدان علاوه بر ضبط  کالا، به پرداخت جزای نقدی محکوم شد، تصریح کرد: فردی که ۲۹ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت سفید به ارزش دو میلیارد و۵۴۳ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۰ ریال را به وسیله خودروی کامیون تانکردار از استان های غربی به مقصد اراک حمل می‌کرد، به ظن قاچاق دستگیر شد.

وی افزود: پس از اجرای تشریفات قانونی توسط شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مستقر در گلوگاه شهید زارعی تعزیرات حکومتی همدان علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۸۶ میلیون و ۸۲۷  هزار و ۲۰۰ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و با تلاش اجرای احکام گلوگاه، جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در ادامه از جریمه ۲۵۰ میلیون ریالی فروشگاه گرانفروش در همدان خبر داد و با بیان اینکه گرانفروشی ۶۰۰۰ عدد مایع ظرفشویی علت محکومیت بود، خاطرنشان کرد: پرونده این فروشگاه در تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی و جریمه شد و در صورت تکرار تخلف برخورد شدیدتری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حسب گزارش سازمان صمت همدان فروشگاهی در بازار مرکزی همدان اقدام به گرانفروشی تعداد ۶۰۰۰ عدد مایع ظرفشویی چهار لیتری کرده بود، یادآور شد: هیئت بدوی این اداره کل، پس از احضار و احراز تخلف، متهم را به پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که جریمه صادره وصول و به خزانه دولت واریز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر اینکه در صورت تکرار تخلف علاوه بر جریمه نقدی نصب پرده و تعطیلی نیز اعمال خواهد شد، از جریمه ۸۰۰ میلیون ریالی احتکار روغن نباتی در همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه این محکومیت به علت احتکار ۲۰ تن روغن نباتی توسط تعزیرات حکومتی صادر شد، خاطرنشان کرد: یک شرکت پخش ۲۰ تن روغن نباتی را به قصد گرانفروشی احتکار کرده بود که علاوه بر الزام به توزیع در شبکه رسمی به جریمه نقدی نیز محکوم شد.

جودکی تصریح کرد: با توجه به گزارش سازمان صمت مبنی بر عدم اعلام موجودی انبار یک شرکت پخش در زمان کمبود روغن در بازار، مقدار ۲۰ تن انواع روغن نباتی کشف و پرونده وی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: شعبه هیئت بدوی تعزیرات حکومتی همدان پس از احراز تخلف احتکار و جری تشریفات قانونی این شرکت را  علاوه بر الزام به عرضه روغن ها در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت و پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که با تلاش اجرای احکام جریمه نقدی وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از مردم خواست هر گونه تخلف را از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز